Niezwykłe „wejściówki” na wernisaż 11.04.2019 są już w kasie Filharmonii. Szczęściarze dostaną przewodnik po ekspozycji. Kto zechce wznieść toast za Artystów i ich sztukę lampką przedniego trunku nie tylko na wystawie, ale też w niezwykłym miejscu Szczecina niech zapamięta to zdanie: na hasło ZOOM na Szczecin tak długo, jak trwać będzie wystawa, dla wszystkich jej  miłośników, czeka miła niespodzianka w winiarni CityWine – Rynek Sienny! Oj warto, naprawdę warto wybrać się do tego pełnego smaków  miejsca!

Organizator składa serdeczne podziękowania włodarzom Miasta Szczecin, artystom, dziennikarzom, miłośnikom sztuki i partnerom biznesowym, którzy udzielili wsparcia przy organizacji wystawy Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata. Tylko z Waszą współpracą działania na rzecz propagowania polskiej sztuki współczesnej są możliwe, a dzięki Wam jej lepsze poznanie i zrozumienie, jak ważna jest dla polskiej kultury, jest w ogóle możliwe.

 

Organizator składa serdeczne podziękowania artystom, dziennikarzom, miłośnikom sztuki i partnerom biznesowym, którzy udzielili wsparcia przy organizacji wystawy Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata.

Słowo przypomnienia

Wystawa Barwne konstelacje świata jest drugą z cyklu Zoom na Szczecin. Pierwsza – Punkty widzenia była malarską opowieścią o naszym mieście i prezentowana była w Galerii Poziom 4. Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie. Powstały wówczas wyjątkowe obrazy pędzla Edwarda Dwurnika i prof. Andrzeja A. Sadowskiego. Obaj już odeszli, lecz Szczecin pozostanie na zawsze w ich dziełach. Projekt plakatu, który znakomicie oddał klimat polskiej sztuki współczesnej  22. artystów wykonała wtedy  dr Justyna Machnicka z Akademii Sztuki w Szczecinie.

 

Zoom na Szczecin Punkty widzenia Zoom na Szczecin I Punkty widzenia 2016

Garść szczegółów

Tym razem, w ramach stworzonego cyklu realizujemy w Szczecinie wielowątkową opowieść o świecie i człowieku opowiedzianą językiem sztuki współczesnej. Wystawa Barwne konstelacje świata oddaje głos młodemu pokoleniu twórców, którzy kreują pokłady pozytywnych emocji. Prezentują wizję świata będącego w opozycji do zła w każdej jego postaci, samotności czy alienacji – największych zagrożeń człowieka współczesnego. Konstruują nowe światy syntetyzując bieżącą rzeczywistość, zmieniają ogląd zdarzeń minionych. Wyrażają swoje przemyślenia o tym, co ważne i dzielą się z odbiorcą osobistymi przeżyciami. To zaproszenie do dialogu, rozmowy o świecie i sprawach małych i dużych w życiu każdego człowieka.

Projekt plakatu do Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata w 2019 wykonała w tym roku Pani dr Justyna Machnicka Projekt rewelacyjnego plakatu do Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata w 2019 wykonała  dr Justyna Machnicka

Różnorodność technik malarskich

W swych wypowiedziach malarskich stosują różne techniki, od najbardziej klasycznych takich jak olej, czy akryl na płótnie, kolaże, techniki własne, aż po niezwykłą i rzadko spotykaną w świecie – emaliowe obrazy na blasze. Ich twórczynią jest Bogna Jarzemska-Misztalska, która umieszcza w nich swoją opowieść o świecie wykorzystując pryzmat osobistych emocji, przeżyć i doświadczeń.

Bogna Jarzemska - Misztalska, Z cyklu Igraszki barwne III, 2018, emalia na metalu, 53 x 74 cm Bogna Jarzemska-Misztalska, Z cyklu Igraszki barwne III, 2018, emalia na metalu, 53 x 74 cm

Gdy przeszłość jest niedoskonała…

Nowe spojrzenie na historię i architekturę czasów minionych prezentują obrazy Magdaleny Barczyk-Kurus i Sylwii Godowskiej. Pierwsza z nich pragnie „złapać fizycznie” i zmaterializować światło, poszukując odpowiednich barw i form zobrazowania pozornie nieciekawych obiektów, jakimi są schrony wtopione w rodzimy pejzaż artystki. Ten zabieg zmienia i nadaje konstrukcjom wojskowym całkiem nowy wygląd i cechy, dzięki którym bunkry tracą swoje negatywne skojarze­nia związane z wojną.

Magdalena Barczyk-Kurus, Obiekt strategiczny Sęp, 2017, cykl Lekcja anatomii, akryl na płótnie, 40 x 50 cm Magdalena Barczyk-Kurus, Obiekt strategiczny Sęp, 2017, cykl Lekcja anatomii, akryl na płótnie, 40 x 50 cm

W przypadku obrazów Godowskiej, nagromadzenie pozornie przypadko­wych rekwizytów stanowi pretekst do snucia opowieści o człowieku współczesnym. Malarka do­konując określonego wyboru przedmiotów-symboli, hierarchizuje na nowo ich ważność. Zadaje sobie i nam nieustannie ważne pytania: kim jesteśmy, czego potrzebujemy, dokąd zmierzamy?

Sylwia Godowska, Joanna D'Arc, 2009, tempera, kolaż, karton, technika własna, 100x 140 cm Sylwia Godowska, Joanna D’Arc, 2009, tempera, kolaż, karton, technika własna, 100x 140 cm

Wiedza służką sztuki

Naukowe niemal podejście do sztuki prezentują w swych obrazach Aleksandra Jadczuk i Mar­lena Lenart. Malarki korzystają z różnych dziedzin matematyki i fizyki. Systematycznie dążą do uzyskania harmonii, by móc uzyskać przestrzenną spójność wewnętrznych elementów obrazu i spójnej kompozycji. Każda z nich pracuje w inny sposób – Jadczuk fascynuje możliwość świadomej improwizacji w konstruowaniu abstrakcyjnych kompozycji składających się z wielu modułów.

Aleksandra Jadczuk, Daydreamig, 2019, akryl na płótnie,,70x130cm Aleksandra Jadczuk, Daydreamig, 2019, akryl na płótnie, 70 x 130 cm

Lenart z kolei grą światła i cienia buduje nastrój, kompozycję, kreuje przestrzenność obiektów, przedmiotów banalnych takich jak choćby zgnieciona folia.

Marlena Lenart, Luminance II, 2017, akryl na płótnie, 140 x 100 cm Marlena Lenart, Luminance II, 2017, akryl na płótnie, 140 x 100 cm

Abstrakcja niczym esperanto emocji i wrażeń

Bożena Galant także posługuje się językiem abstrakcji. Cechą charakterystyczną jej obrazów jest fakturalność i bogactwo barw, które zachęcają odbiorcę do swobodnej wędrówki wyobraźni i znajdowania własnych pozytywnych skojarzeń. Artystka w ten sposób dokumentuje swoje prze­życia i opowiada o sprawach dla siebie ważnych.

Bożena Galant, Przestrzeń 2, 2017, olej na płótnie, 70x100 cm Bożena Galant, Przestrzeń 2, 2017, olej na płótnie, 70 x 100 cm

Bardziej kameralna i tajemnicza jest opowieść malarska Weroniki Raczyńskiej. Jej tryptyk miniatur zaciekawia. Każe się zbliżyć, by dojrzeć trzy różne opowieści o miłości. Lekkość ołówka, delikatne muśnięcia gwaszem uruchamiają wyobraź­nię i uwalniają wspomnienia pełne emocji.

Weronika Raczyńska Ambrozja, 2018, gwasz, akwarela i ołówek na papierze 10x10 cm Weronika Raczyńska Ambrozja, 2018, gwasz, akwarela i ołówek na papierze 10 x 10 cm

Uniwersum piękna i szczęścia naszego

Obrazy Izabeli Kity z cyklu Widoki zanurzone są osobistym manifestem tęsknoty za czystym powietrzem i wodą. Autorka pragnie powrotu do bliskości z naturą, by nie przegapić tego co ważne, dobre i piękne. Przemyślana kompozycja prac, dyskretna paleta barw, zatrzyma każdego i wyzwoli osobiste wspomnienia miejsc równie pięknych, niosących poczucie szczęścia i harmonii.

Izabela Kita, Z cyklu Widoki zanurzone (X), 2017, akryl na płótnie, 100x150 cm Izabela Kita, Z cyklu Widoki zanurzone (X), 2017, akryl na płótnie, 100 x 150 cm

Radość tu i teraz

Wzajemne oddziaływanie barw, by sprawić przyjemność estetyczną sobie i oglądającym w komponowaniu „kuchennych” martwych natur czy też cyklu Ptaki jest dla Soni Wojtysek priorytetem. Artystka łączy style i techniki, syntetyzuje obraz i zatraca perspektywę. Wyrazistością starannie dobranego koloru sprawia, że na jej „codzienne” kompozycje chce się patrzeć i ma się apetyt na więcej.

Sonia Wojtysek, Granaty 2, 2019, akryl na płótnie, 70 x 80 cm Sonia Wojtysek, Granaty 2, 2019, akryl na płótnie, 70 x 80 cm

Nie inaczej jest pracami Tomka Wojtyska, który łączy dźwięk i obraz. Niczym twórca muzyczny dobiera instrumenty, które „zagrają” na jego płótnach… . Za chwilę rozpocznie się koncert. Arty­sta daje znak instrumentom, a one posłusznie unoszą się, wirują i grają niczym wykonawcy powierzonego zadania. Bogata i wyrazista kolorystyka, wewnętrzny dynamizm kompozycji sprawia, że niemal słyszy się grające instrumenty. Zmysły są silnie poruszone, a skojarzenia z ulubionymi utworami sprawiają dużo radości.

Tomek Wojtysek, Biała gitara, 2017, akryl na płótnie, 70 x 80 cm Tomek Wojtysek, Biała gitara, 2017, akryl na płótnie, 70 x 80 cm

Ten różnorodny zbiór prac prezentowanych na wystawie pokazuje, że świat jest ciekawy i inspiruje w różny sposób, a twórcy nie boją się mówić o tym, co dla nich jest ważne na co dzień i od święta. Artyści opisują kolorem, prowokują tematem, inspirują ideą. Zobacz sam, zachwyć się i ciesz!

Kropka nad i

Gdzie? Poziom 4. Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie, ul. Małopolska 48

Co? Wernisaż 11 kwietnia 2019 roku o godzinie 19.00

Kiedy? Wystawa czynna od 12 kwietnia 2019 do 6 maja 2019 roku

Więcej info: www.sztukawszczecinie.pl www.filharmonia.szczecin.pl

Kurator wystawy: Jolanta Gramczyńska

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie wpisy
Tagi
"Filharmonia w obiektywie", "Malczewscy. Figura syna", "Zdzisław Beksiński – opowieść cieniem", 12. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wizualnej inSPIRACJE „Breathtaking”, 14 02.2018, abstrakcja, Adam Marczyński, afisz, Agata Wolniewicz, Agnieszka Masztalerz, Akademia Sztuki w Szczecinie, akryl, Akwaforta, akwarela, akwatinta
, album „Leszek Żebrowski – skazany na plakat”, Aleksandra Jadczuk, Alembic Cache Passes (Time-snark), alkid, Analog Recovery 1984, André Malraux, Andrzej Adam Sadowski, Andrzej Wróblewski, Andrzej Zwierzchowski, Anna Niemiec, Artur Żmijewski, artykuły, artyści, artysta, asamblaż, aukcja charytatywna, Aurora Lubos, autentyczność pochodzenia, autorstwo, awers, Barbara Warzeńska, Barwne komstelacje świata, Bela Komoszyńska, blejtram, Bogna Jarzemska-Misztalska, Bożena Galant, Bronisław Kierzkowski, cena końcowa, cena wylicytowana, cena wywoławcza, collage, Dama z Gronostajem, Desa Unicum, dibond, Dom Aukcyjny Rempex, Domek Grabarza, dr Aleksandra Jadczuk, dr Justyna Machnicka, dr Marlena Lenart, dr Sylwia Godowska, dr Szymon Piotr Kubiak, dr Wojciech Łopuch, Droit de suite, druk, druk płaski, druk sitowy, druk wklęsły, druk wypukły, drzeworyt, dyr Lucjan Bąbolewski, Edmund Gomolicki, edukacja kulturalna, Edward Dwurnik, emalia, emalia na metalu, Emotion Loader, environment, Eryk von Zedtwitz, Eugen Dekkert, fakturalność, falsyfikat, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, filharmonia w Szczecinie, fotografia, fotografia barwna, fotografia czarno-biała, Franciszka Themerson, Fritz Modrow, Fruit of the lump, Gabi Kulka, galeria Poziom 4., Galeria ZPAP Kierat I w Szczecinie, Gary Stewart, GIF, gipsoryt, grafika, grafika artystyczna, grafika użytkowa, grafika warsztatowa, Grażyna Harmacińska-Nyczka, Grzegorz Szponar, gwasz, Hanna Kaszewska, Hans Georg Gadamer, Hans Hartig, Henryk Stażewski, I Biennale Plakatu Ekologicznego, instalacja, Instytut Sztuk Pięknych Akademii im. J. Długosza w Częstochowie, inwestowanie w sztukę, Izabela Kita, Jacek "Budyń" Szymkiewicz, Jacek Cypryjański, Jacek Malczewski, Jacek Yerka, Jan Bujnowski, Jan Lebenstein, Jan Tarasin, Jerzy Duda-Gracz, Jerzy Nowosielski, Jerzy Tchórzewski, Jon Rafman, Julius Friedrich Ludwig Runge, kamienioryt, Kasia Zimnoch, Katarzyna Słuchocka, Kazimierz Mikulski, Klub Kolekcjonerów, Klub Storrady, Klubu Kolekcjonerów, kolaż, Kolekcja Czartoryskich, kolekcjoner, kolografia, Konrad Juściński, kontrasty kolorystyczne, kopia, kreda, krosno, Kryspin Pawlicz, Krzysztof Soroka, Krzysztof Zlewski, Książnica Pomorska w Szczecinie, kultura, kulturalne dziedzictwo, Kuratorka wystawy "Malczewscy. Figura syna" dr Beata M. Wolska, kwestionariusz artysty, Kwestionariusz Prousta, lawowanie tuszem, Lena Wicherkiewicz, Leon Tarasewicz, Leonardo da Vinci, lex et artis, licytacja telefoniczna, linoryt, litografia, Ludwig Manzel, Magdalena Barczyk-Kurus, malarstwo, malarstwo abstrakcyjne, malarstwo akrylowe, Malarstwo dr Aleksandry Jadczuk, malarstwo olejne, malarstwo temperowe, Margaret Wossidlo, Margarete Wosidllo, Maria Łopuch, Marian Bogusz, Marian Nyczka, Marika, Marlena Lenart, Martin Derbyshire, mezzotinta, Michał "Bunio" Skrok, Michał Kowalonek, miedzioryt, Miejsca. Rekonstrukcja IV. Galeria 4.Poziom, miejski pejzaż, Miłośników Malarstwa i Sztuki Dawnej w Szczecinie, Mirosław Bałka, Misia Furtak, młodzi artyści, MN w Szczecinie, Monika Sosnowska, monotypia, Mr Lump, mural, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Muzeum Sztuki Współczesnej Kiasma, muzyka, Natalia Przybysz i Paulina Przybysz, Natalia Sikora, Nowe brzmienie big beatu, obraz, obrazy dr Aleksandry Jadczuk, odwrocie, Off Marina, Olaf Deriglasoff, olej, ołówek, Open Heart Warrior, Ostatnia ryba, Oswald Gette, Otto Lang-Wollina, Otto Lange-Wollin, Otto Tarnogrocki, Park gen. W. Andersa w Szczecinie, pastele, Paulina Ratajczak, Paweł Althamer, Paweł Kleszczewski, pejzaż, Piotr Lengiewicz, Piotr Pauka, Piotr Uklański, Piotr Zioła, plakat, Plakat Aleksandry Zaborowskiej, Plakat I Biennale Plakatu Ekologicznego, Plakat Magdaleny Tyczki, Plakat Marceliny Rydelek, plalkat, plastyka szczecińska, podobrazie, podpis, podpis artysty, polska piosenka, polska sztuka współczesna, polskie malarstwo współczesne, poster, prawo i sztuka, Prof. Leszek Żebrowski, prof. W. Lubos, Rachel Rossin’ 87 (USA), Rafał Malczewski, rerwers, Roman Opałka, rysunek, rzeźba, rzeźba J. Czekanowskiego, rzeźbiarz, rzeźby drewniane, sepia, serigrafia, sitodruk, Skubas, słup Szymon, Słupca, Sonia Wojtysek, Stanisław Biżek, Stanisław Fijałkowski, Stefan Gierowski, Stefan Themerson, Stowarzyszenie na rzecz wzbogacania i rozwoju życia kulturalno - społecznego  Szczecin, street art, światłocień, sygnatura, sygnowanie, Sylwia Zawiślak, szkło, sztuka, sztuka dawna, sztuka wideo, sztuka współczesna, Tadeusz Kantor, Tadeusz Rolke, technika własna, tempera, Teresa Pągowska, Tomasz Rzeszutek, Tomasz Wojtysek, Tomek Wotysek, Trafostacja Sztuki, trzy różne sposoby licytowania, twórca, tworzę się, Tymon Tymański, video art, Vintage art, wadium, Warszawska Orkiestra Rozrywkowa im. Igora Krenza, warsztaty, węgiel, Weronika Raczyńska, wideo, wideo art, Wilhelm Sasnal, wirtualna prezentacja obrazów „De Profundis – Beksiński VR”, Witold Maćków, Włodzimierz Pawlak, Wojciech Ciesielski, Wojciech Fangor, Wojtek Go, wykłady z zakresu historii sztuki, wystawa, wystawa „ NICEZCZS”, wystawa Kobieta i pejzaż, wystawa SZCZ NICE, Wystawa sztuki w wieży Gocławskiej w Szczecinie, wywiady, XXVI Aukcja Wielkie Serce Kraków 2017, XXVII Aukcja Wielkiego Serca, Zagórów, zakup z limitem ceny, Zamek Książąt Pomorskich, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Zdzisław Beksiński, Zenon Owczarek, Zomm na Szczecin II, Zoom na Szczecin. Punkty Widzenia, Zoom na Szczecina. Punkty Widzenia
+Więcej
Trwa ładowanie