Niezwykłe „wejściówki” na wernisaż 11.04.2019 są już w kasie Filharmonii. Szczęściarze dostaną przewodnik po ekspozycji. Kto zechce wznieść toast za Artystów i ich sztukę lampką przedniego trunku nie tylko na wystawie, ale też w niezwykłym miejscu Szczecina niech zapamięta to zdanie: na hasło ZOOM na Szczecin tak długo, jak trwać będzie wystawa, dla wszystkich jej  miłośników, czeka miła niespodzianka w winiarni CityWine – Rynek Sienny! Oj warto, naprawdę warto wybrać się do tego pełnego smaków  miejsca!

Organizator składa serdeczne podziękowania włodarzom Miasta Szczecin, artystom, dziennikarzom, miłośnikom sztuki i partnerom biznesowym, którzy udzielili wsparcia przy organizacji wystawy Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata. Tylko z Waszą współpracą działania na rzecz propagowania polskiej sztuki współczesnej są możliwe, a dzięki Wam jej lepsze poznanie i zrozumienie, jak ważna jest dla polskiej kultury, jest w ogóle możliwe.

 

Organizator składa serdeczne podziękowania artystom, dziennikarzom, miłośnikom sztuki i partnerom biznesowym, którzy udzielili wsparcia przy organizacji wystawy Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata.

Słowo przypomnienia

Wystawa Barwne konstelacje świata jest drugą z cyklu Zoom na Szczecin. Pierwsza – Punkty widzenia była malarską opowieścią o naszym mieście i prezentowana była w Galerii Poziom 4. Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie. Powstały wówczas wyjątkowe obrazy pędzla Edwarda Dwurnika i prof. Andrzeja A. Sadowskiego. Obaj już odeszli, lecz Szczecin pozostanie na zawsze w ich dziełach. Projekt plakatu, który znakomicie oddał klimat polskiej sztuki współczesnej  22. artystów wykonała wtedy  dr Justyna Machnicka z Akademii Sztuki w Szczecinie.

 

Zoom na Szczecin Punkty widzenia Zoom na Szczecin I Punkty widzenia 2016

Garść szczegółów

Tym razem, w ramach stworzonego cyklu realizujemy w Szczecinie wielowątkową opowieść o świecie i człowieku opowiedzianą językiem sztuki współczesnej. Wystawa Barwne konstelacje świata oddaje głos młodemu pokoleniu twórców, którzy kreują pokłady pozytywnych emocji. Prezentują wizję świata będącego w opozycji do zła w każdej jego postaci, samotności czy alienacji – największych zagrożeń człowieka współczesnego. Konstruują nowe światy syntetyzując bieżącą rzeczywistość, zmieniają ogląd zdarzeń minionych. Wyrażają swoje przemyślenia o tym, co ważne i dzielą się z odbiorcą osobistymi przeżyciami. To zaproszenie do dialogu, rozmowy o świecie i sprawach małych i dużych w życiu każdego człowieka.

Projekt plakatu do Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata w 2019 wykonała w tym roku Pani dr Justyna Machnicka Projekt rewelacyjnego plakatu do Zoom na Szczecin II Barwne konstelacje świata w 2019 wykonała  dr Justyna Machnicka

Różnorodność technik malarskich

W swych wypowiedziach malarskich stosują różne techniki, od najbardziej klasycznych takich jak olej, czy akryl na płótnie, kolaże, techniki własne, aż po niezwykłą i rzadko spotykaną w świecie – emaliowe obrazy na blasze. Ich twórczynią jest Bogna Jarzemska-Misztalska, która umieszcza w nich swoją opowieść o świecie wykorzystując pryzmat osobistych emocji, przeżyć i doświadczeń.

Bogna Jarzemska - Misztalska, Z cyklu Igraszki barwne III, 2018, emalia na metalu, 53 x 74 cm Bogna Jarzemska-Misztalska, Z cyklu Igraszki barwne III, 2018, emalia na metalu, 53 x 74 cm

Gdy przeszłość jest niedoskonała…

Nowe spojrzenie na historię i architekturę czasów minionych prezentują obrazy Magdaleny Barczyk-Kurus i Sylwii Godowskiej. Pierwsza z nich pragnie „złapać fizycznie” i zmaterializować światło, poszukując odpowiednich barw i form zobrazowania pozornie nieciekawych obiektów, jakimi są schrony wtopione w rodzimy pejzaż artystki. Ten zabieg zmienia i nadaje konstrukcjom wojskowym całkiem nowy wygląd i cechy, dzięki którym bunkry tracą swoje negatywne skojarze­nia związane z wojną.

Magdalena Barczyk-Kurus, Obiekt strategiczny Sęp, 2017, cykl Lekcja anatomii, akryl na płótnie, 40 x 50 cm Magdalena Barczyk-Kurus, Obiekt strategiczny Sęp, 2017, cykl Lekcja anatomii, akryl na płótnie, 40 x 50 cm

W przypadku obrazów Godowskiej, nagromadzenie pozornie przypadko­wych rekwizytów stanowi pretekst do snucia opowieści o człowieku współczesnym. Malarka do­konując określonego wyboru przedmiotów-symboli, hierarchizuje na nowo ich ważność. Zadaje sobie i nam nieustannie ważne pytania: kim jesteśmy, czego potrzebujemy, dokąd zmierzamy?

Sylwia Godowska, Joanna D'Arc, 2009, tempera, kolaż, karton, technika własna, 100x 140 cm Sylwia Godowska, Joanna D’Arc, 2009, tempera, kolaż, karton, technika własna, 100x 140 cm

Wiedza służką sztuki

Naukowe niemal podejście do sztuki prezentują w swych obrazach Aleksandra Jadczuk i Mar­lena Lenart. Malarki korzystają z różnych dziedzin matematyki i fizyki. Systematycznie dążą do uzyskania harmonii, by móc uzyskać przestrzenną spójność wewnętrznych elementów obrazu i spójnej kompozycji. Każda z nich pracuje w inny sposób – Jadczuk fascynuje możliwość świadomej improwizacji w konstruowaniu abstrakcyjnych kompozycji składających się z wielu modułów.

Aleksandra Jadczuk, Daydreamig, 2019, akryl na płótnie,,70x130cm Aleksandra Jadczuk, Daydreamig, 2019, akryl na płótnie, 70 x 130 cm

Lenart z kolei grą światła i cienia buduje nastrój, kompozycję, kreuje przestrzenność obiektów, przedmiotów banalnych takich jak choćby zgnieciona folia.

Marlena Lenart, Luminance II, 2017, akryl na płótnie, 140 x 100 cm Marlena Lenart, Luminance II, 2017, akryl na płótnie, 140 x 100 cm

Abstrakcja niczym esperanto emocji i wrażeń

Bożena Galant także posługuje się językiem abstrakcji. Cechą charakterystyczną jej obrazów jest fakturalność i bogactwo barw, które zachęcają odbiorcę do swobodnej wędrówki wyobraźni i znajdowania własnych pozytywnych skojarzeń. Artystka w ten sposób dokumentuje swoje prze­życia i opowiada o sprawach dla siebie ważnych.

Bożena Galant, Przestrzeń 2, 2017, olej na płótnie, 70x100 cm Bożena Galant, Przestrzeń 2, 2017, olej na płótnie, 70 x 100 cm

Bardziej kameralna i tajemnicza jest opowieść malarska Weroniki Raczyńskiej. Jej tryptyk miniatur zaciekawia. Każe się zbliżyć, by dojrzeć trzy różne opowieści o miłości. Lekkość ołówka, delikatne muśnięcia gwaszem uruchamiają wyobraź­nię i uwalniają wspomnienia pełne emocji.

Weronika Raczyńska Ambrozja, 2018, gwasz, akwarela i ołówek na papierze 10x10 cm Weronika Raczyńska Ambrozja, 2018, gwasz, akwarela i ołówek na papierze 10 x 10 cm

Uniwersum piękna i szczęścia naszego

Obrazy Izabeli Kity z cyklu Widoki zanurzone są osobistym manifestem tęsknoty za czystym powietrzem i wodą. Autorka pragnie powrotu do bliskości z naturą, by nie przegapić tego co ważne, dobre i piękne. Przemyślana kompozycja prac, dyskretna paleta barw, zatrzyma każdego i wyzwoli osobiste wspomnienia miejsc równie pięknych, niosących poczucie szczęścia i harmonii.

Izabela Kita, Z cyklu Widoki zanurzone (X), 2017, akryl na płótnie, 100x150 cm Izabela Kita, Z cyklu Widoki zanurzone (X), 2017, akryl na płótnie, 100 x 150 cm

Radość tu i teraz

Wzajemne oddziaływanie barw, by sprawić przyjemność estetyczną sobie i oglądającym w komponowaniu „kuchennych” martwych natur czy też cyklu Ptaki jest dla Soni Wojtysek priorytetem. Artystka łączy style i techniki, syntetyzuje obraz i zatraca perspektywę. Wyrazistością starannie dobranego koloru sprawia, że na jej „codzienne” kompozycje chce się patrzeć i ma się apetyt na więcej.

Sonia Wojtysek, Granaty 2, 2019, akryl na płótnie, 70 x 80 cm Sonia Wojtysek, Granaty 2, 2019, akryl na płótnie, 70 x 80 cm

Nie inaczej jest pracami Tomka Wojtyska, który łączy dźwięk i obraz. Niczym twórca muzyczny dobiera instrumenty, które „zagrają” na jego płótnach… . Za chwilę rozpocznie się koncert. Arty­sta daje znak instrumentom, a one posłusznie unoszą się, wirują i grają niczym wykonawcy powierzonego zadania. Bogata i wyrazista kolorystyka, wewnętrzny dynamizm kompozycji sprawia, że niemal słyszy się grające instrumenty. Zmysły są silnie poruszone, a skojarzenia z ulubionymi utworami sprawiają dużo radości.

Tomek Wojtysek, Biała gitara, 2017, akryl na płótnie, 70 x 80 cm Tomek Wojtysek, Biała gitara, 2017, akryl na płótnie, 70 x 80 cm

Ten różnorodny zbiór prac prezentowanych na wystawie pokazuje, że świat jest ciekawy i inspiruje w różny sposób, a twórcy nie boją się mówić o tym, co dla nich jest ważne na co dzień i od święta. Artyści opisują kolorem, prowokują tematem, inspirują ideą. Zobacz sam, zachwyć się i ciesz!

Kropka nad i

Gdzie? Poziom 4. Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie, ul. Małopolska 48

Co? Wernisaż 11 kwietnia 2019 roku o godzinie 19.00

Kiedy? Wystawa czynna od 12 kwietnia 2019 do 6 maja 2019 roku

Więcej info: www.sztukawszczecinie.pl www.filharmonia.szczecin.pl

Kurator wystawy: Jolanta Gramczyńska

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie wpisy
Tagi
"Caminando", "Filharmonia w obiektywie", "Malczewscy. Figura syna", "Rzeźba i Formy Przestrzenne" w DESA Unicum., "Zdzisław Beksiński – opowieść cieniem", „Bollwerk” 1935, „Nie bajka leśna”, „Niesamowita słowiańszczyzna”, „Siła korzeni jest w nas. Rzecz o Bogdanie Matławskim", 12. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wizualnej inSPIRACJE „Breathtaking”, 13 Muz w Szczecinie, 14 02.2018, 1844, 1845, 2009
, abstrakcja, Adam Marczyński, Adam Wajrak, afisz, Agata Wolniewicz, Agnieszka Masztalerz, Akademia Sztuki w Szczecinie, akryl, Akt, Akwaforta, akwarela, akwatinta, album „Leszek Żebrowski – skazany na plakat”, Aleksandra Gisges-Dalecka, Aleksandra Jadczuk, Alembic Cache Passes (Time-snark), alkid, Alpejski szczyt (1935), Analog Recovery 1984, André Malraux, Andrzej Adam Sadowski, Andrzej Wróblewski, Andrzej Zwierzchowski, Anna Domaradzka, Anna Kolmer z Polskiego Radia Szczecin, Anna Niemiec, antropomorfizacja, Arthur Tesmmers?, Artur Żmijewski, artykuły, artyści, artysta, asamblaż, ASP Katowice, ASP ŁÓDŹ, August Ludwig Most, aukcja charytatywna, Aurora Lubos, autentyczność pochodzenia, Autoportret artysty siedzącego i rysującego, Autor anonimowy, autorstwo, awers, Barbara Warzeńska, Barwne komstelacje świata, Batik miodowy na gorąco, Bawarscy chłopi podczas pielgrzymki do Maria-Culm, Bela Komoszyńska, benefis Profesora Andrzeja, blejtram, Bogna Jarzemska-Misztalska, Bożena Galant, Bożena Mozolewska, Bronisław Kierzkowski, cena końcowa, cena wylicytowana, cena wywoławcza, ceramika, Chłopskie domy w Diessen, collage, cykl "Przed premierą", cykl "Święto polifonii", Cyprian Nocoń, Dama z Gronostajem, Dariusz Aniołkowski, Desa Unicum, dibond, dokument filmowy, Dom Aukcyjny Rempex, Domek Grabarza, Domy wiejskie i studnia, Dorota Kozak, doświadczać miasta, dr Aleksandra Jadczuk, dr Ewa Gwiazdowska, dr hab. prof. US Bogdan Matławski, dr Justyna Machnicka, dr Marlena Lenart, Dr Paweł Kula, dr Sylwia Godowska, dr Szymon Piotr Kubiak, dr Wojciech Łopuch, dr Zygmunt Niedźwiedź, Drawno, Droit de suite, druk, druk płaski, druk sitowy, druk wklęsły, druk wypukły, drzeworyt, Duża chałupa ryglowa w Dreźnie-Loschwitz, dyr Lucjan Bąbolewski, Edmund Gomolicki, edukacja kulturalna, Edward Dwurnik, Edward Hartwig, emalia, emalia na metalu, Emotion Loader, environment, Ernst Fries, Eryk von Zedtwitz, Eugen Dekkert, Eugen Dekkert (1865 Szczecin – 1956 Garmisch-Partenkirchen), Eugen Dekkert. Zum 70. Geburtstag des Stettiner Malers, Ewa Łyczywek-Pałka, fakturalność, falsyfikat, Festiwal Tkaniny 2019, Festiwal Współczesnej Kultury Ludowej, Filcowanie wełny na mokro, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, filharmonia w Szczecinie, film o Andrzeju Tomczaku, folklor na Pomorzu Zachodnim, Fonderia Venturi Arte w Bolonii, fotografia, fotografia barwna, fotografia czarno-biała, fotografia subiektywna, Franciszka Themerson, Fritz Modrow, frottage, Fruit of the lump, Gabi Kulka, galeria Poziom 4., galeria Poziom 4. Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Galeria R+, Galeria ZPAP Kierat I w Szczecinie, Gary Stewart, GIF, gipsoryt, grafika, grafika artystyczna, grafika użytkowa, grafika warsztatowa, Grażyna Harmacińska-Nyczka, Grażyna Pasterska-Napadło, Grupa Tkacka Wątek, Grzegorz Szponar, gwasz, Hanna Kaszewska, Hans Georg Gadamer, Hans Hartig, Hans Hollaus, Helena Kwiatkowska, Henry Winkles, Henryk Stażewski, I Biennale Plakatu Ekologicznego, ID1 Studio, ilustracja, impast, INKU Szczeciński Inkubator Kultury, instalacja, Instytut Sztuk Pięknych Akademii im. J. Długosza w Częstochowie, inwestowanie w sztukę, Iwona Gacparska, Izabela Kita, Jacek "Budyń" Szymkiewicz, Jacek Cypryjański, Jacek Malczewski, Jacek Yerka, Jakub Lewiński, Jan Bujnowski, Jan Lebenstein, Jan Tarasin, Jerzy Duda-Gracz, Jerzy Nowosielski, Jerzy Tchórzewski, Jon Rafman, Julius Friedrich Ludwig Runge, Juliusz Windorbski, Kamień Pomorski, kamienioryt, Karl Friedrich Schinkel, Kasia Zimnoch, katalog dzieł Mosta, Katarzyna Słuchocka, Kazimierz Mikulski, Klub Kolekcjonerów, Klub Storrady, Klubu Kolekcjonerów, kolaż, Kolekcja Czartoryskich, kolekcjoner, kolografia, Königssee, Konrad Juściński, kontrasty kolorystyczne, kopia, kreda, Kreuth Niemcy, Królewski pałac w Weesenstein, krosno, Kryspin Pawlicz, Krzysztof Pruszkowski, Krzysztof Ślachciak, Krzysztof Soroka, Krzysztof Zlewski, książka, Książnica Pomorska, Książnica Pomorska w Szczecinie, kultura, kulturalne dziedzictwo, Kunstverein für Pommern, kurator Szymon Piotr Kubiak, Kuratorka wystawy "Malczewscy. Figura syna" dr Beata M. Wolska, kwestionariusz artysty, Kwestionariusz Prousta, lawowanie tuszem, Lelum 1963, Lena Wicherkiewicz, Leon Tarasewicz, Leonardo da Vinci, Leonia Chmielnik, lex et artis, licytacja telefoniczna, linoryt, litografia, Ludwig Manzel, Ludwig Most, Ludwig Richter, Maciej Szczawiński, Magdalena Abakanowicz, Magdalena Barczyk-Kurus, Magdalena Soboń, malarstwo, malarstwo abstrakcyjne, malarstwo akrylowe, Malarstwo dr Aleksandry Jadczuk, malarstwo olejne, malarstwo temperowe, Marek Wyłupek, Margaret Wossidlo, Margarete Wosidllo, Maria Łopuch, Marian Bogusz, Marian Nyczka, Marianowo, Marika, Marlborough Gallery, Marlena Lenart, Martin Derbyshire, Martin Pechan, mezzotinta, MIASTOCHODZIK, Michał "Bunio" Skrok, Michał Kowalonek, miedzioryt, Międzynarodowy Festiwal Orkiestr Dętych, Międzynarodowy Plener Artystyczny w Marianowie, Miejsca. Rekonstrukcja IV. Galeria 4.Poziom, miejski pejzaż, Miłośników Malarstwa i Sztuki Dawnej w Szczecinie, Mirosław Bałka, Misia Furtak, Mittenwald (1935), młodzi artyści, MN w Szczecinie, Monika Sosnowska, Monitorowanie24, monotypia, Mr Lump, mural, Muzeum Narodowe Szczecin, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Muzeum Sztuki Współczesnej Kiasma, muzyka, Natalia Przybysz i Paulina Przybysz, Natalia Sikora, Nowe brzmienie big beatu, Obecność, obraz, OBRAZOWNIA Joanna Woźna, obrazy dr Aleksandry Jadczuk, odwrocie, Off Marina, Ojciec tańczący z synkiem, Olaf Deriglasoff, olej, olej na płótnie, ołówek, ołówek na papierze welinowym, Open Heart Warrior, Opisy warsztatów, Opo-wieści o sztuce, Ostatnia ryba, Oswald Gette, Otto Lang-Wollina, Otto Lange-Wollin, Otto Tarnogrocki, Panorama Alp, panorama Szczecina, Park gen. W. Andersa w Szczecinie, pastele, Pasterki alpejskie, Patchworkowe sztuczki, Paulina Ratajczak, Paweł Althamer, Paweł Kleszczewski, pejzaż, Peter Paul Most, Piotr Lengiewicz, Piotr Pauka, Piotr Uklański, Piotr Zioła, plakat, Plakat Aleksandry Zaborowskiej, Plakat I Biennale Plakatu Ekologicznego, Plakat Magdaleny Tyczki, Plakat Marceliny Rydelek, plalkat, plastyka szczecińska, podmalówka, podobrazie, podpis, podpis artysty, Podsłuchiwana randka, Podstawy haftu krzyżykowego, Polelum 1962., polska piosenka, polska sztuka współczesna, polskie malarstwo współczesne, pomnik Braterstwa Broni Żołnierzy Polskich i Radzieckich, poster, pracownia Projektowanie Wydawnictw i Publikacji na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie, Prasłowianka I, Prasłowianka II, prawo i sztuka, prezes DESA Unicum, Prof. Leszek Żebrowski, prof. W. Lubos, Profesor Andrzej Tomczak, projekt stypendialny ufundowany w 2018 przez Miasto Szczecin, Przełęcz Lueg koło Salzburga, Rachel Rossin’ 87 (USA), Rafał Malczewski, recenzja filmu, reprodukcja w: Otto Holtze, rerwers, Roman Opałka, rysunek, rysunek ołówkiem, rysunek węglem, rzeźba, rzeźba J. Czekanowskiego, rzeźbiarz, rzeźby drewniane, rzeźby granitowe, Saska karczma z kręgielnią, scena rodzajowa, sepia, serigrafia, sitodruk, Skubas, Sławomir Lewiński., słup Szymon, Słupca, Smart Metering, Smocking czyli manipulowanie tkaniną, solarigrafia, Sonia Wojtysek, Stanisław Biżek, Stanisław Fijałkowski, Stefan Gierowski, Stefan Themerson, Stowarzyszenie Media Dizajn, Stowarzyszenie na rzecz wzbogacania i rozwoju życia kulturalno - społecznego  Szczecin, street art, studium ołówkiem na papierze, światłocień, sygnatura, sygnatura Mosta, sygnowanie, Sylwia Zawiślak, Szczecin, szczecińskie Muzeum Miejskie(Stadtmuseum), szkicowniki Mosta, szkło, sztuka, sztuka dawna, sztuka wideo, sztuka współczesna, Tadeusz Kantor, Tadeusz Rolke, technika własna, tempera, Teresa Pągowska, Tkanina 3D, Tomasz Rzeszutek, Tomasz Wojtysek, Tomek Wotysek, Trafostacja Sztuki, Tragarz mleka Feitus Landthaler, trzy różne sposoby licytowania, twórca, tworzę się, Tymon Tymański, Tyrolska scena rodzinna, ugier, video art, Vintage art, W Dinkelsbühl, wadium, Walking Figures, Warszawska Orkiestra Rozrywkowa im. Igora Krenza, warsztaty, Watzmann, węgiel, wernisaż, wernisaż "Święto polifonii" w szczecinie, Weronika Raczyńska, wideo, wideo art, Widok hotelu Scholastyka nad Achensee, Widok krajobrazu z kościołem, Wietrzny nastrój pod Alpami (1930), wieża widokowa katedry w Szczecinie, Wilhelm Sasnal, wirtualna prezentacja obrazów „De Profundis – Beksiński VR”, Witold Maćków, Witraż z tkaniny, Włodzimierz Pawlak, Wojciech Ciesielski, Wojciech Fangor, Wojtek Go, Wspomnienie z Kreuth, Wydział Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie, wykłady z zakresu historii sztuki, wykonywanie kwiatów z filcowanej wełny, wystawa, wystawa „ NICEZCZS”, wystawa Kobieta i pejzaż, wystawa SZCZ NICE, Wystawa sztuki w wieży Gocławskiej w Szczecinie, wywiady, XXVI Aukcja Wielkie Serce Kraków 2017, XXVII Aukcja Wielkiego Serca, Żabnica, Zagórów, zakup z limitem ceny, Zamek Książąt Pomorskich, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, zdjęcia Dariusza Aniołkowskiego, Zdzisław Beksiński, Zenon Owczarek, złoty podział, złoty prostokąt, żółta ochra, Zomm na Szczecin II, Zoom na Szczecin. Punkty Widzenia, Zoom na Szczecina. Punkty Widzenia, ZPAF O/Szczecin, ZPAP O/ Szczecin, ZUT-u w Szczecinie
+Więcej
Trwa ładowanie