O sztuce praktycznie

Jak licytować dzieło sztuki na aukcji charytatywnej?

3 listopada 2017 - Jolanta Gramczyńska

Praca Jerzego Kałuckiego przeznaczona na XXVI Aukcję Wielkie Serce, która odbędzie się 18 listopada w Krakowie 2017

W tym roku na XXVI Aukcji Wielkie Serce, która odbędzie się 18 listopada w Krakowie, zgromadzono 207 obiektów. Pojawią się prace zarówno młodych i świetnie zapowiadających się artystów, dojrzałych twórców, jak i mistrzów o niekwestionowanym autorytecie i dorobku twórczym (por. katalog aukcyjny: http://www.artinfo.pl/pl/katalog-aukcji/katalog/stowarzyszenie-wielkie-serce/xxvi-aukcja-wielkiego-serca/). To dzięki artystom, ich rodzinom i darczyńcom przekazującym dobrowolnie i nieodpłatnie dzieła sztuki  na aukcję charytatywną, która prowadzona jest już od przeszło dwudziestu pięciu lat, możemy stać się właścicielami wyjątkowych prac!

Jedni cieszą się, że za bezcen stali się właścicielami dobrej sztuki, inni są bardziej szczodrzy i traktują udział w aukcji charytatywnej jako okazję  podarowania więcej niż by można było się spodziewać. To cieszy, bo z roku na rok potrafimy być hojniejsi. Zmienia się świat wokół nas, zmieniamy się i my – na szczęście – dla siebie i dla innych. Może w tym roku także dzięki Tobie?

XXVI Aukcji Wielkie Serce w Krakowie Fragment wystawy przedaukcyjnej XXIV Aukcji Wielkie Serce w Krakowie, 2014

Przydatne informacje dla chcących wziąć udział w XXVI Aukcji Wielkie Serce w Krakowie 2017 

Przy rejestracji nie wpłacamy wadium

Wyjątkowo, na tej właśnie aukcji, uczestnicy nie wpłacają wadium, czyli ustalonej wcześniej kwoty. Zazwyczaj  jest to suma między 100-500 złotych, a w wyjątkowych sytuacjach bywa to nawet około 10 procent wartości  licytowanego obiektu. Jednak każdy, kto chce osobiście wziąć udział w licytacji dzieł sztuki, musi pobrać wcześniej tabliczkę z numerem. By ją otrzymać trzeba się zarejestrować i podać swoje dane teleadresowe (należy okazać dokument tożsamości), podać informację o sposobie odbioru dzieła i sposobie płatności (gotówką lub kartą płatniczą zaraz po zakończonej aukcji). W ten sposób stajemy się pełnoprawnym uczestnikiem aukcji czyli kupującym.

Mamy do wyboru trzy różne sposoby licytowania

Najkrócej pisząc – możemy licytować w Krakowie: osobiście, telefonicznie i z limitem ceny. O pierwszym sposobie napisałam w 2. punkcie. Możemy  licytować osobiście lecz nie być fizycznie na sali aukcyjnej. Jest to możliwe poprzez licytację telefoniczną. By mogła mieć miejsce wcześniej  musimy ten fakt zgłosić Organizatorowi (http://www.wielkieserce.pl/kontakt) podając numery katalogowe pracy lub prac z orientacyjnymi przynajmniej cenami, które jesteśmy w stanie zapłacić za każdą z nich. Skąd wziąć numery katalogowe prac?. Należy skorzystać z katalogu online, który znajduje się na: http://www.wielkieserce.pl/aukcje/xxvi-aukcja. Pracownik Stowarzyszenia kontaktuje się z nami w trakcie trwania aukcji na około „dwie prace wcześniej”, byśmy mogli się przygotować i sami wziąć udział w aukcji na żywo. Słyszymy wszystko to, co dzieje się na sali – i jak to się mówi – mamy bieżący ogląd sytuacji. Reagować trzeba szybko i sprawnie. Trzeba wiedzieć czego się chce i jakie ma się możliwości finansowe.

I trzecia opcja to zlecenie zakupu dzieła do wskazanego limitu ceny. Nasze interesy reprezentuje pracownik Stowarzyszenia. Podobnie jak w licytacji telefonicznej fakt ten trzeba zgłosić Organizatorowi (e-mail: wielkieserce@wielkieserce.pl   lub tel.: (12) 266 01 40, tel.: (12) 269 02 70, tel.: 601 240 901, tel.: 500 665 230). Podajemy numery prac aukcyjnych i limity cen i zlecamy ich zakup. W ten sposób pracownik Stowarzyszenia staje się naszym pełnomocnikiem i licytuje w naszym imieniu do podanej kwoty. Po zakończonej aukcji otrzymujemy informację o naszych zleceniach. Jeżeli zakupiono dzieło w naszym imieniu wtedy ustalamy zasady płatności i odbioru. Możemy zapłacić przelewem, a pracę odebrać osobiście lub zostanie nam przesłana. W przypadku tej aukcji Artinfo.pl także obsługuje zlecenia telefoniczne lecz tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Warto o tym pamiętać.

Cena wywoławcza jest bardzo atrakcyjna

Cena wywoławcza to kwota od jakiej prowadzący aukcję rozpoczyna licytację. W przypadku XXVI Aukcji Wielkie Serce w Krakowie cena wywoławcza jest dla wszystkich prac taka sama i wynosi tylko 200 złotych.

Licytacja przebiega w dużym tempie

Na aukcji w Krakowie 18 listopada 2017 roku zaprezentowanych zostanie ponad dwieście prac w porządku alfabetycznym nazwisk twórców. Sama licytacja przebiega nadzwyczaj sprawnie i bardzo szybko. Jest to również zasługa  pojawiających się dzieł artystów powszechnie uznanych jak i prowadzącego licytację – Pana Juliusza Windorbskiego. Prowadzący informuje kupujących o przebiegu licytacji. Kwoty wzrastają o 100 złotych, a po przekroczeniu wartości licytowanego obiektu powyżej 2000 złotych o 200 złotych. Kolejnym progiem jest cena powyżej 5000 złotych wtedy licytuje się co 500 złotych.

Jaka jest cena wylicytowanego obiektu? 

Cena końcowa, czyli tyle ile rzeczywiście zapłacimy to oczywiście bardzo ważna sprawa. Na XXVI Aukcji Wielkie Serce w Krakowie 18 listopada 2017 roku cena wylicytowana zwana też ceną spod młotka (ang. hammer price) jest dokładnie ceną końcową, a to oznacza, że tyle dokładnie zapłacimy. To jest sytuacja wyjątkowa, bo generalnie rzecz biorąc na cenę końcową składa się suma kwoty wylicytowanej, opłaty organizacyjnej oraz pozostałych kosztów domu aukcyjnego.

Dzieło sztuki jest oprawione

Licytowane prace są w większości przypadków oprawione przez ramiarnie w Krakowie. Wyjątkiem jest sytuacja, w której twórca sam dokonał oprawy dzieła, lub nie zezwoli na nią, bo takie jest jego życzenie.

Pamiętaj, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna i sprzedaży, i nie podlega rezygnacji. Udział w aukcji charytatywnej to oprócz przyjemności uczestniczenia jest również prawnym zobowiązaniem nabywcy.

 

Podczas licytacji wychowankowie prezentują dzieła Podczas licytacji  XXIV Aukcji Wielkie Serce w Krakowie, 2014

Zdrowy rozsądek mile widziany

Sam udział w aukcji jest ekscytującym przeżyciem, o czym sama się już kilkakrotnie przekonałam. Sztuka oddziałuje bardzo mocno. Im więcej jej się ogląda, tym bardziej się od niej człowiek „uzależnia”. Powstaje silne pragnienie posiadania dzieła, by móc na nie patrzeć i doświadczać przyjemności. Wydawało mi się, że posiadam już jakąś wiedzę o tym, jak należy przygotować się do licytacji, ale za każdym razem jest inaczej. Kiedy oglądałam katalog aukcyjny, a potem wystawę przedaukcyjną i zaznaczałam numery dzieł, które mi się najbardziej podobały, które chciałam kupić to obiecywałam sobie, że tym razem będzie tak, jak wcześniej dokładnie zaplanuję. Najważniejszą sprawą było: co chcę kupić i jaką kwotę mogę przeznaczyć na ten cel. I za każdym razem siłą woli i zdrowego rozsądku postanowiłam nie przekraczać wcześniej ustalonego wcześniej limitu. Łatwo jednak powiedzieć, gdy …

… emocje szaleją, 

a szczególnie wtedy, gdy zbliża się moment licytacji wybranego obiektu.  Zabawnie, ale całkiem poważnie opowiada o swojej pasji kolekcjonowania sztuki profesor Jerzy Stelmach: “Cechą każdej prawdziwej pasji jest to, że wymyka się ona spod kontroli. Nagle dopada człowieka wola zdobycia do kolekcji następnego obiektu. Takiego, o którym niby już przestałem myśleć, bo nie było mnie na niego stać, albo nie mam siły pracować na zakup kolejnego obiektu. Wydaje się, że już sobie wytłumaczyłem, iż nie muszę go mieć, bo np. nie dodaje nowej wartości mojemu zbiorowi. Mija kilka dni czy tygodni i ta potrzeba zakupu powraca z ogromną siłą. To jest rzeczywiście fizjologiczny impuls. Myślę, że alkoholicy czują tak samo: wychodzą z domu z głębokim postanowieniem, że dzisiaj nie wypiją, a wracają pijani. Ja mówię sobie czasem, że mam już dość tej kolekcji, bo mną zawładnęła, ogranicza moją wolność.” (więcej: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/804557,licytacje-sa-troche-jak-seks-prof-jerzy-stelmach-opowiada-o-kolekcjonowaniu,id,t.html).
Trzeba pamiętać, że sama licytacja przebiega nadzwyczaj sprawnie i bardzo szybko. Podekscytowanie rośnie z każdą sekundą, a rywalizacja bywa ostra. W przypadku XXVI Aukcji Wielkie Serce w Krakowie będzie to zasługa pojawiających się dzieł artystów powszechnie uznanych, uczestników aukcji, jak i prowadzącego licytację – Pana Juliusza Windorbskiego – Prezesa Zarządu Desy Unicum jednego z największych i najstarszych domów aukcyjnych w Polsce. Warto, niezależnie od zasobów własnego portfela, zbudować przemyślaną strategię zakupu pracy zarówno młodego twórcy, jak i dzieła  artysty  o ustalonej już renomie. Opłaca wcześniej się przygotować i znać odpowiedzi na dwa pytania:

  1. czy będę licytować tylko do ustalonej wcześniej kwoty niezależnie od tego, co się będzie działo na sali?
  2. w jakich sytuacjach (tj. których dzieł się to tyczy) będę przekraczać limit i o ile?
Praca na papierze Józefa Wilkonia podarowana na Praca na papierze Józefa Wilkonia podarowana na XXVI Aukcję Wielkie Serce w Krakowie 2017

Brałam udział w kilku aukcjach dzieł sztuki i z własnego doświadczenia oraz obserwacji reakcji innych uczestników wiem, że bywa różnie z podjętymi wcześniej postanowieniami, bo rekordy padają. Początkujących można rozpoznać bez trudu – rozpoczynają licytację i najczęściej szybko odpadają. Wytrawni kolekcjonerzy przyjeżdżają po wybrane dzieło sztuki i licytują do skutku. Szybko też wychodzą. Z nimi nikt nie wygrywa ponieważ zapłacą tyle, ile to jest  konieczne, by sfinalizować zakup. Są też tacy, którzy nie liczą się z pieniędzmi i np. chcą ozdobić dom sztuką (tak było w Poznaniu, gdy podczas aukcji pewna para wykupiła 80 % obiektów). Warto brać udział w tego rodzaju imprezach i zbierać swoje doświadczenia.  Niezależnie od tego, czy weźmiecie udział w tej aukcji (a warto) nie zapominajmy o tych, którzy wspierają  tę wyjątkową XXVI Aukcję Wielkie Serce w Krakowie i pomagają, jak potrafią najlepiej: właściciele ramiarni oprawiają dzieła sztuki, władze miasta udostępniają prestiżowe miejsca do publicznej prezentacji i na aukcję, media i galerie sztuki dbają o pozyskanie prac, propagowanie idei i przekazywanie informacji, ludzie powszechnie rozpoznawalni dbają o miłą atmosferę  aukcyjnego wieczoru i profesjonalizm obsługi licytujących.

Rysunek Joanny Sarapaty przeznaczona na XXVI Aukcję Wielkie Serce, która odbędzie się 18 listopada w Krakowie 2017 Rysunek Joanny Sarapaty przeznaczony na XXVI Aukcję Wielkie Serce, która odbędzie się 18 listopada 2017 w Krakowie

I kropka nad i

Licytacja w Krakowie nic nie kosztuje oprócz kosztów zakupu wylicytowanego dzieła, radości, że się udało i świadomości, że dzięki hojności Artysty, który podarował swój czas, ideę i efekt swej pracy – dzieło, dzięki ludziom zaangażowanym w realizację projektu i być może Twojemu zainteresowaniu i wylicytowaniu pracy wychowankowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Matejki  w Krakowie będą mieli coraz lepsze warunki do życia i nauki. Będą częściej się śmiali i odważniej patrzyli na świat, a o to przecież chodzi!

 

 

 

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie wpisy
Tagi
"Caminando", "Filharmonia w obiektywie", "Malczewscy. Figura syna", "Rzeźba i Formy Przestrzenne" w DESA Unicum., "Zdzisław Beksiński – opowieść cieniem", „Bollwerk” 1935, „Heimatkalender für den Kreis Randow” 1937, „Nazywam się Czerwień", „Nie bajka leśna”, „Niesamowita słowiańszczyzna”, „Obrazy Szczecina. Szczecin w obrazach”, „Ostatnia droga Temeraire’a", „Siła korzeni jest w nas. Rzecz o Bogdanie Matławskim", „Skazany na Plakat”, 12. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wizualnej inSPIRACJE „Breathtaking”
, 13 Muz w Szczecinie, 14 02.2018, 1829, 1831, 1833, 1844, 1845, 1851, 2 ćwierć XIX wieku, 2003, 2009, 2020, abstrakcja, Adam Klein, Adam Marczyński, Adam Wajrak, Adolf Menzel, Adrian Ludwig Richter, Adrian Ludwig Richter (1803-1884), Adrian Ludwig Richter (1803–184), Adrian Zingg, Adrian Zingg (1734–1816), Adrianna Jędrzejczak, aerograf, afisz, Agata Mazuś, Agata Wolniewicz, Agata Zbylut, Agnieszka Masztalerz, Akademia Sztuki w Szczecinie, akryl, Akt, Akwaforta, akwaforta barwna, akwaforta kolorowana, akwaforta na papierze, akwarela, akwatinta, Albert Henry Payne, album „Leszek Żebrowski – skazany na plakat”, album skazany na plakat, Aleksandra Gisges-Dalecka, Aleksandra Jadczuk, Alembic Cache Passes (Time-snark), Alina Polak-Kalwaryjska, alkid, Alma w Goleniowie, Alpejski szczyt (1935), Analog Recovery 1984, André Malraux, Andrzej Adam Sadowski, Andrzej Błażejczyk, Andrzej Foryś, Andrzej Łazowski, Andrzej Tomczak, Andrzej Wróblewski, Andrzej Zwierzchowski, Aneta Grzeszykowska Selfie, Anna Domaradzka, Anna Kolmer z Polskiego Radia Szczecin, Anna Niemiec, Anna Paszkiewicz, Anna Paszkiewicz Macierzyństwo, Anna Wojsznis, Anton Graff (1736–1813), antropomorfizacja, Antykwariat Marek Wyłupek, Archiwum Państwowe w Szczecinie, Arthur Tesmmers?, Artur Żmijewski, artykuły, artyści, artysta, Artysta szkicujący w karczmie, Artysta wraz kolegą rozmawia przed wiejską gospodą, asamblaż, ASP Katowice, ASP ŁÓDŹ, August Krasicki, August Ludwig Most, Auguste Hüssener, Auguste Hüssener (1789–1877), Auguste Hüssener Bogusław X według Ludwiga Mosta, aukcja charytatywna, Aurora Lubos, autentyczność pochodzenia, Autoportret artysty siedzącego i rysującego, Autoportret Ludwiga Mosta, Autoportret z profilu, Autor anonimowy, autorstwo, awers, Barbara Bałakirew, Barbara Warzeńska, Barnim XII (1549 Wołogoszcz – 1603 Szczecin), Bartłomiej Otocki Bez tytułu, Barwne komstelacje świata, Batik miodowy na gorąco, Bawarscy chłopi podczas pielgrzymki do Maria-Culm, Bela Komoszyńska, benefis Profesora Andrzeja, Berlin, Bernardo Bellotto zwany Canaletto, Biały Wieczór (Ryga), Biblioteka Państwowa Pruskiego Dziedzictwa Kultury w Berlinie, blejtram, Bogdan Bombolewski, Bogna Jarzemska-Misztalska, Bogusław X (1454–1523), Bożena Galant, Bożena Mozolewska, Bożena Wniarska, Brama do zamku Hohnstein, Britz osiedle zwane podkową, Bronisław Kierzkowski, Brzeg morza 1855, budzą się demony, Carl Blechen, Carl Friedrich August Kotzsch, Carl Friedrich Wilhelm Klose, Carl Gottlieb Peschel (1798-1879), Caspar David Friedrich, Caspar David Friedrich (1744–1840), cena końcowa, cena wylicytowana, cena wywoławcza, ceramika, Chłopi z okolic Chebu dekorują dom na Boże Ciało, Chłopiec klęczący tyłem na krześle, Chłopskie domy w Diessen, Christian Adolf Eltzner, Christian Ernst Stölzel, Christian Gottfried Morasch (1749–1813), Christian Gottlob Hammer, collage, COVID - 19. Weryfikacja, cykl "Przed premierą", cykl "Święto polifonii", cykl „V pora roku”, Cyprian Nocoń, Czas ucieka, Czepce śląskie, Czepiec z okolic Oleśnicy i Bolesławca, Czeska karczma, Dama z Gronostajem, Danuta Korczyńska-Chudzicka (1950) Wirujący derwisze, Danuta Strzelbicka-Mazuś, Dariusz Aniołkowski, Das romantische Gebirge. Auf alten Wegen durch die Sächsische Schweiz, Das romantische Gebirge. Auf alten Wegen durch die Sächsische Schweiz (Romantyczne góry. Dawnymi szlakami przez Saską Szwajcarię), Der historische Malerweg. Die Entdeckung der Sächsischen Schweiz im 18./19. Jahrhundert, Desa Unicum, dibond, dokument filmowy, Dom Aukcyjny Rempex, Domek Grabarza, Domy wiejskie i studnia, Dorota Kozak, doświadczać miasta, dr Agata Zbylut, dr Aleksandra Jadczuk, dr Ewa Gwiazdowska, dr hab. prof. US Bogdan Matławski, dr Justyna Machnicka, dr Marlena Lenart, Dr Paweł Kula, dr Sylwia Godowska, dr Szymon Piotr Kubiak, dr Wojciech Łopuch, dr Zygmunt Niedźwiedź, Drawno, Droit de suite, druk, druk płaski, druk sitowy, druk wklęsły, druk wypukły, Drzewo 7, drzeworyt, Duża chałupa ryglowa w Dreźnie-Loschwitz, Dwa posłania rysunek nie datowany, Dwoje dzieci przy stole, dyr Lucjan Bąbolewski, Dziewczęce nakrycie głowy, Edmund Gomolicki, Eduard Leonhardi (1828-1905), edukacja kulturalna, Edward Dwurnik, Edward Hartwig, Ela Blanka, Elżbieta Blicharska, emalia, emalia na metalu, Emanuel Messer, Emotion Loader, environment, Erazm ze Szczecina, Ernest Ferdinand Oehme (1797 – 1855), Ernest Ludwig (1545 Wołogoszcz – 1592 tamże), Ernst Fries, Eryk von Zedtwitz, Eugen Dekkert, Eugen Dekkert (1865 Szczecin – 1956 Garmisch-Partenkirchen), Eugen Dekkert. Zum 70. Geburtstag des Stettiner Malers, Ewa Łyczywek-Pałka, Eysymont. Ślad na ziemi, fakturalność, falsyfikat, Ferdinand Müller według Ludwiga Mosta, Festiwal Tkaniny 2019, Festiwal Współczesnej Kultury Ludowej, Figura Matki Boskiej Apokaliptycznej, Filcowanie wełny na mokro, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, filharmonia w Szczecinie, Filip I wołogoski (1515 Szczecin – 1560 Wołogoszcz, film o Andrzeju Tomczaku, folklor na Pomorzu Zachodnim, Fonderia Venturi Arte w Bolonii, Fontanna z 1732 roku na tle zabudowy Rossmarkt, fot. Grzegorz Solecki & Arkadiusz Piętak, foto Mateusz Piestrak, fotografia, fotografia barwna, fotografia czarno-biała, fotografia subiektywna, Fragment mozaiki na budynku ZPO DANA w Szczecinie, Franciszka Themerson, Frank Richter, Františkovy Lazne, Franz Theodor Schütt, Friedrich August Scheureck, Friedrich August Schmidt według rysunku Johanna Christiana Clausena Dahla, Fritz Johannes Modrow, Fritz Modrow, frottage, Fruit of the lump, Gabi Kulka, Galeria Kapitańska, galeria Kierat w Szczecinie, galeria Poziom 4., galeria Poziom 4. Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Galeria R+, Galeria ZPAP Kierat I w Szczecinie, Gary Stewart, Gdańsk, Gdy rozum śpi, Georg Braun, Gerd-Helge Vogel, GIF, gipsoryt, gmach Akademii Leśnej, Górskie schronisko, Góry Bukowe 1970, Gospoda na Bastei, grafika, grafika artystyczna, grafika użytkowa, grafika warsztatowa, grawer Reinhard Krüger, Grażyna Harmacińska-Nyczka, Grażyna Pasterska-Napadło, Greifswald, Grodziec, Grupa Tkacka Wątek, Grzegorz Szponar, Guido Reck, gwasz, Halina Błachnio, Handlarka ryb, Handlarz świń, Handlarze ryb, Hanna Jung, Hanna Kaszewska, Hans Christian Andersen (1805–1875), Hans Georg Gadamer, Hans Hartig, Hans Hollaus, Heinrich von Kleist (1777–1811), Helena Kwiatkowska, Henry Winkles, Henryk Cześnik, Henryk Stażewski, I Biennale Plakatu Ekologicznego, ID1 Studio, ilustracja, ilustracja do dzieła Knuta Hamsuna Rosa, impast, INKU Szczeciński Inkubator Kultury, instalacja, Instytut Sztuk Pięknych Akademii im. J. Długosza w Częstochowie, inwestowanie w sztukę, Iwona Gacparska, Izabela Kita, Jacek "Budyń" Szymkiewicz, Jacek Cypryjański, Jacek Malczewski, Jacek Yerka, Jakub Lewiński, Jan Bujnowski, Jan Fryderyk (1542 Wołogoszcz – 1600 tamże), Jan Lebenstein, jan Powicki, Jan Tarasin, Jarmark Bożonarodzeniowy na ulicach Rixdorf, Jarosław Eysymont, Jedzący chłopiec, Jerzy Brzozowski (1928–2005) Pejzaż w owalu /, Jerzy Duda-Gracz, Jerzy Nowosielski, Jerzy Tchórzewski, Joann Bartosik, Joanna Mieszko, Johann Christian Hasche (1744–1827), Johann Gottlob Samuel Stamm (1767–1814), Johann Gottlob Schumann według rysunku Johanna G. Jentzscha, Johann Philipp Veith (1768–1837), Jolanta Gramczyńska (kurator 3. Zoom na Szczecin), Jon Rafman, Joseph Mallord William Turner, Józef Rivoli, Julius (Julo) Levin, Julius Friedrich Ludwig Runge, Juliusz Windorbski, Kalejdoskop zdarzeń, Kaleka o kulach, Kamień Pomorski, kamienioryt, Kamienna Brama w Uttewalder Grund, Kanapa pod Bastei, Karczma, Karl Friedrich Schinkel, karta 4, karta 49, Kasia Zimnoch, katalog dzieł Mosta, katalog Złoty wiek Pomorza, Katarzyna Słuchocka, Katedra Francuska w Berlinie 21.10.1827, Kazimierz Mikulski, Kazimierz VII (1557 Wołogoszcz – 1605 rezydencja Neuhausen koło Darłowa), Klęcząca kobieta z dzieckiem 7.02.1830, Klęczący czeladnik 14.02.1830, klub 13 Muz, Klub Kolekcjonerów, Klub Storrady, Klubu Kolekcjonerów, Kobieta modląca się na klęczkach, Kobieta siedząca bokiem w prawo, Kobieta z dzieckiem w ramionach, kolaż, Kolej koło Schandau, Kolekcja Czartoryskich, kolekcja Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, kolekcje odzieżowe: Kurpiowska, kolekcjoner, kolografia, Komes w Słubicach, Kompozycja niebieska 1961, Koń i woźnica, Koń zaprzężony do kocza 1829?, Königssee, konkurs „To lubię w Szczecinie… wstaw trzy swoje zdjęcia ze sztuką w mieście...", Konrad Juściński, kontrasty kolorystyczne, kopia, kopia według Ludwiga Mosta, kościół w Weißensee, Kpt. Mirosław Folta (przedstawiciel PŻM-u), kreda, Kreuth Niemcy, Królewski Młyn w Plauensche Grund, Królewski pałac w Weesenstein, krosno, Kryspin Pawlicz, Krystyna Pohl, Krzysztof Gogol, Krzysztof Majorek, Krzysztof Pruszkowski, Krzysztof Ślachciak, Krzysztof Soroka, Krzysztof Zlewski, książka, Książnica Pomorska, Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica w Szczecinie, Książnica Pomorska w Szczecinie, kultura, kulturalne dziedzictwo, Kunstverein für Pommern, kurator Szymon Piotr Kubiak, Kurator wystawy Jolanta Gramczyńska, Kuratorka wystawy "Malczewscy. Figura syna" dr Beata M. Wolska, kwestionariusz artysty, Kwestionariusz Prousta, Kwiaty Polskie i Piastowska oraz Baśnie i Legendy (Bazylea), lawowanie tuszem, Lelum 1963, Lena Chmielnik, Lena Wicherkiewicz, Leon Tarasewicz, Leonardo da Vinci, Leonia Chmielnik, Leonia Chmielnik (1941) Anna Paszkiewicz (1940) Bogusław X i Anna Jagiellonka, Leonia Chmielnik Dziewczyna w długiej sukni, lex et artis, licytacja telefoniczna, linoryt, litografia, litografia na papierze, litografia piórem, Loschwitz XIX/XX, Ludwig August Most, Ludwig Manzel, Ludwig Most, Ludwig Most Brama Świecka w Chojnie od strony pola, Ludwig Most Dom pod dębami na wyspie Wolin 1847 olej na płótnie własność prywatna, Ludwig Most i Theodor Oehlmann, Ludwig Most Matczyne szczęście, Ludwig Most Rysownik podczas pracy, Ludwig Most Strój kobiecy i wnętrze gospody w Lubsku, Ludwig Most Strój kobiecy i wnętrze gospody wiejskiej, Ludwig Most Widok fasady ratusza w Chojnie, Ludwig Most Wiejska gospoda w Britz, Ludwig Most Wiejska zabudowa w Rixdorf, Ludwig Most Zaułek Berlina z widokiem bocznej elewacji nieznanego gmachu, Ludwig Most Żydowski chłopiec, Ludwig Richter, Lukas Cranach (?), Lump (Piotr Pauk) i jego murale, łódzka ASP, Łoże pod baldachimem z kotarą, Łukasz Mozolewski (fotograf i filmowiec), M.A. Arnold, Maciej Szczawiński, Magdalena Abakanowicz, Magdalena Barczyk-Kurus, Magdalena Lewoc, Magdalena Soboń, malarstwo, malarstwo abstrakcyjne, malarstwo akrylowe, Malarstwo dr Aleksandry Jadczuk, malarstwo olejne, malarstwo temperowe, malarz Lucjan Jagodziński, Malarz siedzący przy oknie, Malarze w gospodzie, Małgorzata Bartosik, Marek Wyłupek, Margaret Wossidlo, Margarete Wosidllo, Maria Łopuch, Maria Radomska-Tomczuk, Marian Bogusz, Marian Nyczka, Marian Nyczka (1925–1986) W porcie III, Marianowo, Marika, Marlborough Gallery, Marlena Lenart, Marta Kurzyńska, Martin Derbyshire, Martin Pechan, Marzena Borkowska, Matczyne szczęście, Matka z dzieckiem, Mężczyzna podziwiający pejzaż 25.10.1829, Mężczyzna w płaszczu przy drzwiach, Mężczyzna z dziecięcą trumienką, mezzotinta, Miasto i zamek Hohnstein, MIASTOCHODZIK, Michael Koppe, Michał "Bunio" Skrok, Michał Kowalonek, miedzioryt, Międzynarodowy Festiwal Orkiestr Dętych, Międzynarodowy Plener Artystyczny w Marianowie, Miejsca. Rekonstrukcja IV. Galeria 4.Poziom, Miejscowość w dolinie, miejski pejzaż, miłość, Miłośników Malarstwa i Sztuki Dawnej w Szczecinie, Mirosław Bałka, Misia Furtak, Mittenwald (1935), młodzi artyści, Młodzieńczy portret malarza, Młyn nad górską rzeczką, MN w Szczecinie, Modląca się dziewczynka, Modląca się kobieta, Modlący się chłopiec, Modlący się mężczyzna z kapeluszem, Monika Frankowska-Makała, Monika Sosnowska, Monitorowanie24, monotypia, most zwany Hegereiterbrücke, Motyle i Hafty Łowickie (Berlin), motyw na obrazie Śląskie schronisko górskie, mozaika na elewacji kina Kosmos, Mr Lump, mural, Muzeum Narodowe Szczecin, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Muzeum Sztuki Współczesnej Kiasma, muzyka, Nad Odrą (Próżniak), Nagroda Artystyczna Miasta Szczecina, Natalia Przybysz i Paulina Przybysz, Natalia Sikora, Natalia Wąsik, Nawarstwienie 1976, nie datowany, Niedzielna wycieczka w ogrodzie gospody, Niedzielny spacer, Nostizsche Gallerie, Nowe brzmienie big beatu, Nowy Jork, Nowy Młyn w Plauensche Grund, Nyczka. Miasto kobiet, Obecność, obraz, OBRAZOWNIA Joanna Woźna, obrazy dr Aleksandry Jadczuk, Oczekująca, odwrocie, Off Marina, Ogród tawerny, Ojciec tańczący z synkiem, około 1800, Olaf Deriglasoff, Olaf Tausch, olej, olej na papierze, olej na płótnie, Olga Iwaszkiewicz, oliwkowy papier, ołówek, ołówek na papierze czerpanym, ołówek na papierze welinowym, Open Heart Warrior, Opisy warsztatów, Opo-wieści o sztuce, ortret siedzącego Michaela Koppe, Ostatnia ryba, Ostrzyca, Oswald Gette, Otto Lang-Wollina, Otto Lange-Wollin, Otto Tarnogrocki, Pałac Leszczyca-Sumińskiego, Panorama Alp, Panorama doliny Łaby w okolicy Bad Schandau w stronę południową, Panorama doliny Odry i Szczecina ze skraju Puszczy Bukowej w Zdrojach, Panorama Karkonoszy z sylwetką Jeleniej Góry, Panorama Legnicy, Panorama portu i miasta od północy, panorama Szczecina, Panorama wsi Weißensee, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, papier czerpany welinowy, papier welinowy, Park gen. W. Andersa w Szczecinie, Pasażer czekający na zaokrętowanie, pastele, Pasterki alpejskie, Patchworkowe sztuczki, Paul Holz, Paulina Ratajczak, Paweł Althamer, Paweł Kleszczewski, Pęd winorośli, pejzaż, Pejzaż górski z karczmą w Bukowcu, Pejzaż karkonoski w stronę Sobótki, Pejzaż w świetle księżyca 1869, Pejzaż z drzewem i skałami koło Loschwitz, Pejzaż z Sudetów 1835, Perspektywa Kleine Domstrasse (obecnie ul. Mariacka) w stronę kościoła św. Jakuba, Perspektywa Kleine Domstrasse (obecnie ul. Mariacka) w stronę kościoła św. Jakubam, Peter Paul Most, Piec w schronisku, pióro, Piotr Bałakirew, Piotr Lengiewicz, Piotr Pauka, Piotr Uklański, Piotr Zioła, plakat, Plakat Aleksandry Zaborowskiej, Plakat I Biennale Plakatu Ekologicznego, Plakat Magdaleny Tyczki, Plakat Marceliny Rydelek, plalkat, plastyka szczecińska, Plastyka szczecińska 1945–2020, Plauensche Grund koło Drezna, Plaża w Ahlbecku 28.07.1868, Plaża w Heiligendamm, podmalówka, podobrazie, podpis, podpis artysty, Podróżnicy po Saskiej Szwajcarii w łodzi naprzeciw Schandau, Podsłuchiwana randka, Podstawy haftu krzyżykowego, Podwórko przy ul. Piotra Ściegiennego, Polelum 1962., polska piosenka, polska sztuka współczesna, polskie malarstwo współczesne, Pommersches Landesmuseum, Pommersches Landesmuseum w Greifswaldzie, pomnik Braterstwa Broni Żołnierzy Polskich i Radzieckich, Pomnik św. Jana Nepomucena, Pomorski artysta biedermeieru, Pomorski artysta epoki biedermeieru., Pomorskie Muzeum Krajowe w Greifswaldzie, Pomorskie Stowarzyszenie Sztuki (Kunstverein für Pommern), Popiersie Bogusława X, Port IV, Portret Barnima XII, Portret Bogusława X, Portret Elżbiety Brunszwickiej, portret Fanny Beer, Portret malarza w futrze, Portret Martina Richtera, Portret matki, Portret rodzinny, Portret stojącego Michaela Koppe, Portrety Eryka II i Kazimierza VII z serii szkiców portretowych, Portrety Filipa I i Jana Fryderyka, posłuszeństwo, Postać męska w stroju z Sudetów, poster, Pötschke według Ludwiga Mosta, Powroźnicy przy pracy, Prace Doroty Piechocińskiej, Prace Grzegorza Myćki, Prace Joanny Bartosik, Prace Łukasza Drzycimskiego, Prace Oli Szmidy z instrukcją odbioru, Prace Olka Pujszo, Prace Poli Augustynowicz, pracownia malarstwa prof. Stefana Wegnera, pracownia Projektowanie Wydawnictw i Publikacji na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie, Prasłowianka I, Prasłowianka II, prawo i sztuka, prezes DESA Unicum, Prof. Leszek Żebrowski, prof. W. Lubos, Profesor Andrzej Tomczak, projekt stypendialny ufundowany w 2018 przez Miasto Szczecin, Promenada około 1850 roku, Przełęcz Lueg koło Salzburga, Przestrzenie, Przydrożny krucyfiks, PŻM, Rachel Rossin’ 87 (USA), Rafał Malczewski, ratusz w Anklam, recenzja filmu, reprodukcja w: Otto Holtze, rerwers, restauracja Chief w Szczecinie, Restauracja na Bastei, reż. Marek Osajda, Robotnik podnoszący deskę 14.02.1830, Rodzina na spacerze, Rodzina rybacka na plaży, Roman Opałka, Rybak i jego żona przy pracy przed domem, Rybak z profilu, rycina reprodukcyjna, rysunek, rysunek ołówkiem, rysunek ołówkiem na papierze czerpanym welinowym, rysunek piórem i pędzlem, rysunek w szkicowniku nr 6, rysunek w szkicowniku nr II, rysunek węglem, rysunki Gryfitów, Ryszard Kiełtyka, rzeźba, rzeźba J. Czekanowskiego, rzeźbiarz, rzeźby drewniane, rzeźby granitowe, SalonSztuki.net, Saska karczma z kręgielnią, scena rodzajowa, Scena w karczmie, Sceny z życia rybaków, schronisko Hampelbaude (obecnie Strzecha Akademicka), Schronisko i kaplica na Śnieżce, Schronisko Peterbaude i szałas w Karkonoszach, sepia, serigrafia, sitodruk, Siusiający wałach, Skały Bastei koło Rathen, Skamieliny (fragment) 1990, Skubas, Ślady IV, Śląskie schronisko górskie, Ślubuję ci wierność, Sławomir Lewiński mozaika w holu Dworca Głównego, Sławomir Lewiński., słup Szymon, Słupca, Smart Metering, Smocking czyli manipulowanie tkaniną, solarigrafia, Sonia Wojtysek, Sprzęt rybacki 28.07.1850, Städtische Sammlung Freital, staloryt, Stanisław Biżek, Stanisław Fijałkowski, Stanisław Krzywicki wieloletni dyrektor Książnicy Pomorskiej, Stanisława Dobrzeniecka-Żyłkowska, Statki w porcie – nabrzeże załadunkowe, Stefan Gierowski, Stefan Themerson, Stojący hutnik, Stowarzyszenia Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie, stowarzyszenie Czas Przestrzeń Tożsamość, Stowarzyszenie Media Dizajn, Stowarzyszenie na rzecz wzbogacania i rozwoju życia kulturalno - społecznego  Szczecin, street art, studium, Studium do obrazu Matka z dzieckiem, Studium gościa siedzącego za stołem, Studium kelnera, studium ołówkiem na papierze, studium postaci do obrazu Wieczorna modlitwa czeskich chłopów, Studium studenta, Studium widoku ze Wzgórza Kupały na Golęcinie, światłocień, Sydonia z rodu Borków, sygnatura, sygnatura Mosta, sygnowanie, Sylwia Zawiślak, szary papier czerpany, Szczecin, Szczecin 15.06.2016, Szczecin 2020, Szczecin. Widok z Wałów Chrobrego, Szczeciner, Szczecińska Agencja Artystyczna, szczecińskie Muzeum Miejskie(Stadtmuseum), szkic do kompozycji Kolegium prasowe, Szkic rzeźby Dioskura od tyłu (1829?), Szkice do portretu Michela Labarziena, Szkice głów męskich, szkice na kartach 5 - 8, Szkicownik 1, Szkicownik nr 1, Szkicownik nr 2, Szkicownik nr 3, Szkicownik nr 7, Szkicownik nr II i VII, Szkicownik nr VI, Szkicownik nr VII, Szkicownik nr XIV, Szkicownik VI, Szkicownik VII, szkicowniki Mosta, szkło, sztuka, sztuka dawna, sztuka wideo, sztuka współczesna, Tadeusz Eysymont, Tadeusz Kantor, Tadeusz Rolke, technika własna, teki studiów Ludwiga Mosta, tempera, Teresa Pągowska, Teresa Wurtinger z Witkowic, Tharandt, Theodor Gerhard, Tkanina 3D, Tomasz Lazar Sea of Trees, Tomasz Rzeszutek, Tomasz Wojtysek, Tomek Wotysek, Towarzystwo Historii i Starożytności Pomorza (Gesellschaft für Pommersche Geschichte und Altertumskunde), Towarzystwo Miłośników Muzeum Narodowego w Szczecinie, Trafostacja Sztuki, Tragarz mleka Feitus Landthaler, trzy różne sposoby licytowania, tusz, Twierdza Königstein z widokiem na Lilienstein, twórca, tworzę się, Tymon Tymański, Tymoteusz Lekler, Tyrolska scena rodzinna, ugier, Urodziny dziadka, video art, Vintage art, W Dinkelsbühl, W tonacji złotej 1984, wadium, Walking Figures, Walkowska Wydawnictwo, Warszawska Orkiestra Rozrywkowa im. Igora Krenza, warsztaty, Watzmann, Wąwóz w okolicy Loschwitz z widokiem na Łabę 1833, według obrazu Ludwiga Mosta, Wędrowiec na tle pejzażu Karkonoszy, węgiel, Weimar Neues Museum, Wejście do Plauensche Grund podczas pomiaru rzeki Weisseritz, Werner Liersch, wernisaż, wernisaż "Święto polifonii" w szczecinie, Wernisaż Kolektywu ILU NAS JEST 1.501.2020 w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Weronika Raczyńska, wg obrazu Jana Steena, wideo, wideo art, Widok Bad Schandau, Widok Berlina z dachu Altes Museum 1830, Widok doliny Odry z sylwetką Szczecina od północy, Widok hotelu Scholastyka nad Achensee, Widok klasycystycznej budowli (1825/1826), Widok Konotopu 1835, Widok krajobrazu z kościołem, Widok miasteczka Hohnstein, Widok mostu Bastei z drogi do Wehlgrund, Widok na dolinę Łaby 1863, Widok od południowego wschodu, Widok od ul. Sołtysiej, Widok Podzamcza w Szczecinie w kierunku kościoła św. św. Piotra i Pawła, Widok Rossmarkt (obecnie pl. Orła Białego), Widok skał Bastei od strony gór, Widok Starego Miasta z kościołem św. Jana w Szczecinie, Widok sygnaturki kościoła św. św. Piotra i Pawła w Szczecinie, Widok Szczecina od południa, Widok Szczecina z lotu ptaka od wschodu, Widok Szczecina z lotu ptaka od zachodu, Widok Szczecina za nabrzeża Odry od północy, Widok Szczecina zza wałów fortecznych od północy, Widok targu rybnego na staromiejskim nabrzeżu, Widok z Łasztowni na Stare Miasto, Widok z wozu i szkic wozu podróżnego, Widok zamku Chojnik, Widok ze Szczecina na Kępę Parnicką, Widok ze Wzgórza Kupały na Golęcinie w stronę Szczecina, Wieczór na bałtyckiej plaży 1845?, Wieczór na bałtyckiej plaży 1879, Wiejski kościół i wiatrak w Weißensee oraz studia drzew, Wietrzny nastrój pod Alpami (1930), wieża widokowa katedry w Szczecinie, Wilhelm Bormes (1887–1958), Wilhelm Sasnal, wirtualna prezentacja obrazów „De Profundis – Beksiński VR”, Witold Maćków, Witraż z tkaniny, Włodzimierz Pawlak, Wnętrze chaty rybackiej, wnętrze cukierni firmy Koch (1993), Wnętrze izby w Szprotawie, Wodospad Kamieńczyka, Wodospad Szklarki, Wojciech Ciesielski, Wojciech Fangor, Wojtek Go, Wspomnienie z Kreuth, Wydział Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie, wykłady z zakresu historii sztuki, wykonywanie kwiatów z filcowanej wełny, wystawa, wystawa „ NICEZCZS”, wystawa Kobieta i pejzaż, wystawa SZCZ NICE, Wystawa sztuki w wieży Gocławskiej w Szczecinie, wywiady, XXVI Aukcja Wielkie Serce Kraków 2017, XXVII Aukcja Wielkiego Serca, z Górnego Wiku (Ober Wiek), z Kępy Parnickiej (Silberwiese), Z Kolekcji Grażyny i Jacka Łozowskich („Wielość porządków. Od Cybisa do Strzemińskiego”), z Łasztowni (Lastadie), Żabnica, Zachęta Sztuki Współczesnej, Zagórów, Zakończona gra o zwolnienie z zapłaty, zakup z limitem ceny, Zamek Chojnik, Zamek Hohnstein, Zamek Książąt Pomorskich, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Zamek w Karpnikach, Zamek we Wleńskim Gródku, Zarys grzbietu Rudaw, Zarys widoku ze Wzgórza Kupały na Golęcinie w stronę Szczecina, Zbigniew Gonczaruk były dyrektor przedsiębiorstwa „Sztuka Polska”, zdjęcia Dariusza Aniołkowskiego, zdjęcia i montaż Bartosz Jurgiewicz, zdjęcie archiwalne w MNS, Zdzisław Beksiński, Zenon Owczarek, Zgrupowanie w tonacji niebieskiej, złoty podział, złoty prostokąt, Zofia Jadwiga Brunszwicka(1561–1601), Zofia Zdun-Matraszek., żółta ochra, Zomm na Szczecin II, Zoom na Szczecin. Punkty Widzenia, Zoom na Szczecina. Punkty Widzenia, ZPAF O/Szczecin, ZPAP, ZPAP O/ Szczecin, ZPAP w Szczecinie, ZPO DANA, ZPO OdrA i Inotex w Szczecinie, ZUT-u w Szczecinie
+Więcej
Trwa ładowanie