Zapraszam do wspólnego odkrywania faktów, istotnych dla szczecińskiej plastyki, poznawania ważnych nazwisk artystów i ich prac oraz interesujących zdarzeń, które kształtowały kulturalne oblicze naszego miasta / I invite you to discover facts relevant to the art of Szczecin, learn the names of influential artists and their works, as well as interesting events that shaped the cultural face of our city.

 Szybki i łatwy quiz z odpowiedziami! / A short and easy quiz with answers!

Dla jakiego zespołu ubrania projektowała ZPO DANA: Coma 5, Filipinki, Alibabki? / Which music band did the DANA Clothing Industry design outfits for: Coma 5, Filipinki or Alibabki?

ZPO DANA projektowała ubiory dla szczecińskiego zespołu Filipinki. / The DANA Clothing Industry designed outfits for the music band Filipinki from Szczecin.

Projektantki mody w Zakładach Przemysłu Odzieżowego DANA w Szczecinie/ Fashion designers at the DANA Clothing Industry in Szczecin. Od lewej: Zofia Zdun-Matraszek, Halina Karpińska i Izabela Górska-Wójcik podczas pracy nad kolejnym projektem/ From the left: Zofia Zdun-Matraszek, Halina Karpińska and Izabela Górska-Wójcik while working on another project. Projektantki mody w Zakładach Przemysłu Odzieżowego DANA w Szczecinie/ Fashion designers at the DANA Clothing Industry in Szczecin.
Od lewej: Zofia Zdun-Matraszek, Halina Karpińska i Izabela Górska-Wójcik podczas pracy nad kolejnym projektem / From the left: Zofia Zdun-Matraszek, Halina Karpińska and Izabela Górska-Wójcik while working on another project.
Przykłady autorskich projektów Zofii Zdun-Matraszek zatwierdzonych do produkcji. One of DANA fashion shows for the summer season for domestic contractors. Examples of Zofia Zdun-Matraszek's original projects approved for production. Przykłady autorskich projektów Zofii Zdun-Matraszek zatwierdzonych do produkcji / One of DANA fashion shows for the summer season for domestic contractors.
Examples of Zofia Zdun-Matraszek’s original projects approved for production.
Zdjęcie i rysunek projektów z archiwum Zofii Zdun-Matraszek / Photograph and design from the archives of Zofia Zdun-Matraszek Zdjęcie i rysunek projektów z archiwum Zofii Zdun-Matraszek / Photograph and design from the archives of Zofia Zdun-Matraszek
Bogdan Bombolewski jako dziennikarz Głosu Szczecińskiego pisał artykuły o trendach mody w Polsce i za granicą / Bogdan Bombolewski as a journalist of the newspaper Głos Szczeciński, he wrote articles on current fashion trends in Poland and abroad, with his own drawings and illustrations. Bogdan Bombolewski jako dziennikarz Głosu Szczecińskiego pisał artykuły o trendach mody w Polsce i za granicą / Bogdan Bombolewski as a journalist of the newspaper Głos Szczeciński, he wrote articles on current fashion trends in Poland and abroad, with his own drawings and illustrations.

 

Jeden z pokazów mody ZPO DANA na sezon letni dla kontrahentów krajowych / One of DANA fashion shows for the summer season for domestic contractors. Jeden z pokazów mody ZPO DANA na sezon letni dla kontrahentów krajowych / One of DANA fashion shows for the summer season for domestic contractors.

Jak nazywano dżinsy z ODRY: waszyngtony, texasy, nevady? / What were the ODRA denim trousers called: Washingtonians, Texans or Nevadans? Dżinsy ODRY nazywano „texasami” od nazwy tkaniny, z której je szyto / The ODRA denim trousers were called ‘texasy’ (Texans) after the Polish name of the fabric from which they were sewn.

Pasek z klamrą metalową z logotypem ZPO Odra i tłoczonymi na skórze nazwami polskich zespołów muzycznych np.: Skaldowie, Trubadurzy, Czerwone Gitary, 2+1/ A belt with a metal buckle with the Odra Clothing Industry logo and names of such Polish music bands as Skaldowie, Trubadurzy, Czerwone Gitary and 2 + 1 embossed on the leather. Pasek z klamrą metalową z logotypem ZPO Odra i tłoczonymi na skórze nazwami polskich zespołów muzycznych np.: Skaldowie, Trubadurzy, Czerwone Gitary, 2+1 / A belt with a metal buckle with the Odra Clothing Industry logo and names of such Polish music bands as Skaldowie, Trubadurzy, Czerwone Gitary and 2 + 1 embossed on the leather.
Bogdan Bombolewski w latach 1971–2000 roku jako dziennikarz „Głosu Szczecińskiego” pisał artykuły o obowiązujących trendach w modzie w kraju i za granicą ilustrując je rysunkami swojego autorstwa / In the years 1971–2000, as a journalist of the newspaper Głos Szczeciński, he wrote articles on current fashion trends in Poland and abroad, with his own drawings and illustrations. Bogdan Bombolewski w latach 1971–2000 roku jako dziennikarz „Głosu Szczecińskiego” pisał artykuły o obowiązujących trendach w modzie w kraju i za granicą ilustrując je rysunkami swojego autorstwa / Bogdan Bombolewski in the years 1971–2000, as a journalist of the newspaper Głos Szczeciński, he wrote articles on current fashion trends in Poland and abroad, with his own drawings and illustrations.
Zdjęcie budynku Zakładów Przemysłu Odzieżowego Odra przy al. Niepodległości 38 i wycinki prasowe z archiwum Bogdana Bombolewskiego /Photograph of the Odra Clothing Industry building at al. Niepodległości 38 and press clippings from the archives of Bogdan Bombolewski. Zdjęcie budynku Zakładów Przemysłu Odzieżowego Odra przy al. Niepodległości 38 i wycinki prasowe z archiwum Bogdana Bombolewskiego /Photograph of the Odra Clothing Industry building at al. Niepodległości 38 and press clippings from the archives of Bogdan Bombolewski.
Góra kompletu z texasu oraz góra kompletu w awangardową kratę z aplikacją logotypu zakładu na rękawie/ A belt with a buckle with the image of a sailing ship and the Odra Clothing Industry logo. Jeans top and top in avant-garde plaid with the logo of the plant on the sleeve. Góra kompletu z texasu oraz góra kompletu w awangardową kratę z aplikacją logotypu zakładu na rękawie/ A belt with a buckle with the image of a sailing ship and the Odra Clothing Industry logo. Jeans top and top in avant-garde plaid with the logo of the plant on the sleeve.

Zdjęcie odzieży i paska ZPO Odra J. Gramczyńska (dzięki uprzejmości Natalii Wąsik z Muzeum Dany i Odry www.muzeumdanyiodry.pl) /Photograph of the Odra Clothing Industry outfits and belt J. Gramczyńska (courtesy of Natalia Wąsik from the Dana and Odra Museum www.muzeumdanyiodry.pl).

W jakim celu zatrudniani byli szczecińscy plastycy na statkach i promach budowanych przez Stocznię Szczecińską dla polskich i zagranicznych armatorów? / For what purpose were the artists of Szczecin employed on ships and ferries built by Szczecin Shipyard for Polish and foreign shipowners?

 

armatora polskiego i zagranicznego: mesa, kawiarnia, bar, zdjęcia z archiwum Andrzeja Forysia /Examples of interior design and furnishing of ships built in Szczecin Shipyard for Polish and foreign shipowners: a mess, a cafe and a bar Photographs from the archive of Andrzej Foryś Przykład wnętrza i wyposażenia statków budowanych w Stoczni Szczecińskiej dla armatora polskiego i zagranicznego: mesa, kawiarnia, bar, zdjęcia z archiwum Andrzeja Forysia /Example of interior design and furnishing of ships built in Szczecin Shipyard for Polish and foreign shipowners: a mess, a cafe and a bar
Photographs from the archive of Andrzej Foryś.

Szczecińscy plastycy byli zatrudniani na statkach i promach budowanych przez Stocznię Szczecińską jako projektanci wnętrz pomieszczeń załogowych i pasażerskich, a także jako artyści, którzy tworzyli dzieła sztuki na zamówienie armatora polskiego i zagranicznego. Wykonywali m.in.: tkaniny artystyczne, obrazy, malowidła ścienne i płaskorzeźby / The artists of Szczecin were employed on ships and ferries built by Szczecin Shipyard as interior designers of crew and passenger cabins, as well as to create works of art, such as artistic fabrics, paintings, wall paintings and bas-reliefs for Polish and foreign shipowners.

Danuta Korczyńska-Chudzicka (1950), Wirujący derwisze /Whirling dervishes/, prom Samsun /Samsun ferry/ 1984 (zdjęcie w środku /photograph in the middle/) Stocznia Szczecińska /Szczecin Shipyard Danuta Korczyńska-Chudzicka (1950), Wirujący derwisze /Whirling dervishes/, prom Samsun /Samsun ferry/ 1984 (zdjęcie w środku /photograph in the middle/) Stocznia Szczecińska /Szczecin Shipyard / Zdjęcie z archiwum Krystyny Pohl / Photograph from the archives of Krystyna Pohl
Przykłady wnętrz i wyposażenia statków budowanych w Stoczni Szczecińskiej dla armatora polskiego i zagranicznego: mesa, kawiarnia, bar, zdjęcia z archiwum Andrzeja Forysia /Examples of interior design and furnishing of ships built in Szczecin Shipyard for Polish and foreign shipowners: a mess, a cafe and a bar Photographs from the archive of Andrzej Foryś Przykład wnętrza i wyposażenia statków budowanych w Stoczni Szczecińskiej dla armatora polskiego i zagranicznego: mesa, zdjęcie z archiwum Andrzeja Forysia /Examples of interior design and furnishing of ships built in Szczecin Shipyard for Polish and foreign shipowners: a mess, Photograph from the archive of Andrzej Foryś
Marian Nyczka (1925–1986), W porcie III /In port III/ 1970, litografia, papier /litography, paper/ ze zbiorów Książnicy Pomorskiej w Szczecinie / from the collections of the Pomeranian Library in Szczecin/, fot. Łukasz Mozolewski Marian Nyczka (1925–1986), W porcie III /In port III/ 1970, litografia, papier /litography, paper/ ze zbiorów Książnicy Pomorskiej w Szczecinie / from the collections of the Pomeranian Library in Szczecin/, fot. Łukasz Mozolewski
Jerzy Brzozowski (1928–2005), Pejzaż w owalu /Landscape in an oval/ 1986, olej, akryl, płótno /oil, acrylic, canvas/ 55 x 65,5 cm, ze zbiorów Książnicy Pomorskiej w Szczecinie /from the collections of the Pomeranian Library in Szczecin/ fot. Łukasz Mozolewski Jerzy Brzozowski (1928–2005), Pejzaż w owalu /Landscape in an oval/ 1986, olej, akryl, płótno /oil, acrylic, canvas/ 55 x 65,5 cm, ze zbiorów Książnicy Pomorskiej w Szczecinie /from the collections of the Pomeranian Library in Szczecin/ fot. Łukasz Mozolewski

Jaki duet szczecińskich rzeźbiarzy wykonał pomnik pary książęcej w Szczecinie? / Which pair of Szczecin sculptors created a monument of the ducal couple in Szczecin?

Leonia Chmielnik (1941), Anna Paszkiewicz (1940), Bogusław X i Anna Jagiellonka /Bogusław X and Anna Jagielonka/ pomnik /monument/ piaskowiec /sandstone/ ul. Korsarzy, Szczecin, 1974, zdjęcie z archiwum Anny Paszkiewicz /photograph from the archives of Anna Paszkiewicz Leonia Chmielnik (1941), Anna Paszkiewicz (1940), Bogusław X i Anna Jagiellonka /Bogusław X and Anna Jagielonka/ pomnik /monument/ piaskowiec /sandstone/ ul. Korsarzy, Szczecin, 1974, zdjęcie z archiwum Anny Paszkiewicz /photograph from the archives of Anna Paszkiewicz

Leonia Chmielnik i Anna Paszkiewicz wykonały w 1974 roku Pomnik księcia Bogusława X i jego żony królewny Anny Jagiellonki w Szczecinie / Leonia Chmielnik and Anna Paszkiewicz created a monument of Prince Bogusław X and his wife, Anna Jagiellonka, in Szczecin in 1974.

Leonia Chmielnik, Dziewczyna w długiej sukni /Girl in a long dress/ akcent rzeźbiarski /sculpture/ park im. Jana Kasprowicza, sztuczny kamień /artificial stone/ Szczecin, 1969, fot. Łukasz Mozolewski Leonia Chmielnik, Dziewczyna w długiej sukni /Girl in a long dress/ akcent rzeźbiarski /sculpture/ park im. Jana Kasprowicza, sztuczny kamień /artificial stone/ Szczecin, 1969, fot. Łukasz Mozolewski
Anna Paszkiewicz, Macierzyństwo /Motherhood/, akcent rzeźbiarski /sculpture/, sztuczny kamień /artificial stone/ park im. St. Żeromskiego, Szczecin 1970, fot. Łukasz Mozolewski Anna Paszkiewicz, Macierzyństwo /Motherhood/, akcent rzeźbiarski /sculpture/, sztuczny kamień /artificial stone/ park im. St. Żeromskiego, Szczecin 1970, fot. Łukasz Mozolewski

Kto jest autorem mozaiki na elewacji kina Kosmos przy al. Wojska Polskiego 8 w Szczecinie? / Who is the author of the mosaic on the facade of the Kosmos cinema at al. Wojska Polskiego 8 in Szczecin?

Sławomir Lewiński, współpraca Emanuel Messer /in cooperation with Emanuel Messer/ mozaika na elewacji kina Kosmos /mosaic on the facade of the Kosmos cinema/ 1959, al. Wojska Polskiego 8, Szczecin Sławomir Lewiński, współpraca Emanuel Messer /in cooperation with Emanuel Messer/ mozaika na elewacji kina Kosmos /mosaic on the facade of the Kosmos cinema/ 1959, al. Wojska Polskiego 8, Szczecin

Sławomir Lewiński współpracując z Emanuelem Messerem zaprojektował i wykonał mozaikę na elewacji kina Kosmos w 1959 roku.

Sławomir Lewiński, mozaika w holu Dworca Głównego /Mosaic in the hall of the Main Railway Station/lata 70. XX w. /1970s/ ul. Kolumba, Szczecin Sławomir Lewiński, mozaika w holu Dworca Głównego /Mosaic in the hall of the Main Railway Station/lata 70. XX w. /1970s/ ul. Kolumba, Szczecin

Który szczeciński artysta ma pseudonim Lump? / Which artist of Szczecin uses the nickname “Lump”?

Lump (Piotr Pauk), murale na ścianach budynków: przy ul. Budziszyńskiej 23, przy ul. Czarneckiego, koło dworca PKP, przy al. Wyzwolenia /Murals on the walls of buildings: at ul. 23 Budziszyńska, at ul. Czarneckiego, near the railway station, at al. Wyzwolenia/ Szczecin Foto: Łukasz Mozolewski Lump (Piotr Pauk), mural na ścianie budynku  przy ul. Budziszyńskiej 23 /Mural on the wall of building: at ul. 23 Budziszyńska / Szczecin / Foto: Łukasz Mozolewski

 „Używam tego pseudonimu od dawna, Lump – swawolnik, hulaka, miejski włóczęga”. Tak opowiada o sobie szczeciński malarz muralista, rysownik–samouk, konstruktor instalacji przestrzennych, fotograf, a od 1999 roku działający w przestrzeni graffiti – Piotr Pauk – absolwent Wydziału Komunikacji Multimedialnej ASP w Poznaniu.

„I have been using this nickname for a long time. Lump in Polish means a vagrant, vagabond, tramp.” This is how Piotr Pauk, a painter, muralist, self-taught sketcher, creator of spatial installations and photographer describes himself. Since 1999 he has also been working on graffiti projects. The artist is a graduate of the Department of Multimedia Communication of the Academy of Fine Arts in Poznań.

Lump (Piotr Pauk), murale na ścianach budynków: przy ul. Budziszyńskiej 23, przy ul. Czarneckiego, koło dworca PKP, przy al. Wyzwolenia /Murals on the walls of buildings: at ul. 23 Budziszyńska, at ul. Czarneckiego, near the railway station, at al. Wyzwolenia/ Szczecin Foto: Łukasz Mozolewski Lump (Piotr Pauk), mural na ścianie budynku  przy ul. Czarneckiego, koło dworca PKP /Mural on the wall  of building  at ul. Czarneckiego, near the railway station / Szczecin / Foto: Łukasz Mozolewski

Która instytucja oprócz Muzeum Narodowego w Szczecinie gromadzi kolekcję polskiej sztuki współczesnej, a w tym także prace szczecińskich artystów? / Which institution, apart from the National Museum in Szczecin, builds up a collection of Polish contemporary art, including works by the artists of Szczecin?

Bartłomiej Otocki, Bez tytułu /Untitled/, 2011, akryl, płótno /acrylic, canvas/ 120 x 120 cm, Kolekcja Regionalnej Sztuki Współczesnej w Szczecinie /from the Regional Contemporary Art Collection in Szczecin Bartłomiej Otocki, Bez tytułu /Untitled/, 2011, akryl, płótno /acrylic, canvas/ 120 x 120 cm, Kolekcja Regionalnej Sztuki Współczesnej w Szczecinie /from the Regional Contemporary Art Collection in Szczecin
Aneta Grzeszykowska, Selfie #6, Selfie #17, 2014, fotografia /photograph/ 27 x 36 cm, Kolekcja Regionalnej Sztuki Współczesnej w Szczecinie / from the Regional Contemporary Art Collection in Szczecin Aneta Grzeszykowska, Selfie, 2014, fotografia /photograph/ 27 x 36 cm, Kolekcja Regionalnej Sztuki Współczesnej w Szczecinie / from the Regional Contemporary Art Collection in Szczecin

Stowarzyszenia Zachęta Sztuki Współczesnej istnieje w Szczecinie od 2004 roku, jego założycielką i prezeską jest dr hab. Agata Zbylut. Stowarzyszenie zajmuje się budową regionalnej kolekcji dzieł sztuki reprezentujących najważniejsze zjawiska w polskiej sztuce współczesnej. Możemy oglądać realizacje najwybitniejszych polskich twórców, między innymi realizacje artystów mieszkających w Szczecinie oraz wiązanych z Akademią Sztuki. Więcej info: www.zachetaszczecin.com

The Zachęta Contemporary Art Association, the founder and president of which is Agata Zbylut, Ph.D., has been operating in Szczecin since 2004. The association is responsible for assembling a regional collection of works of art representing the most important trends in Polish contemporary art. We can admire the works of the most excellent Polish artists, including works of artists who live in Szczecin and those associated with the Academy of Arts. More information at: www.zachetaszczecin.com

Tomasz Lazar, Sea of Trees, 4 fotografie /4 photographs/ 2018, wydruk na barycie /print-out on a baryta paper/ oprawa: drewniane ramy i szkło muzealne /wooden frame and museum glass/ 105 x 90 cm każda /each/ Kolekcja Regionalnej Sztuki Współczesnej w Szczecinie /from the Regional Contemporary Art Collection in Szczecin Tomasz Lazar, Sea of Trees, 1. fotografia /1. photograph / 2018, wydruk na barycie /print-out on a baryta paper/ oprawa: drewniane ramy i szkło muzealne /wooden frame and museum glass/ 105 x 90 cm każda /each/ Kolekcja Regionalnej Sztuki Współczesnej w Szczecinie /from the Regional Contemporary Art Collection in Szczecin

Stowarzyszenia Zachęta Sztuki Współczesnej to instytucja, która od 2004 roku zajmuje się w Szczecinie budową regionalnej kolekcji dzieł sztuki reprezentujących najważniejsze zjawiska w polskiej sztuce współczesnej.
The Zachęta Contemporary Art Association is an institution which since 2004 has been involved in assembling a regional collection of works of art in Szczecin that represents the most important trends in Polish contemporary art.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnie wpisy
Tagi
"Caminando", "Filharmonia w obiektywie", "Malczewscy. Figura syna", "Rzeźba i Formy Przestrzenne" w DESA Unicum., "Zdzisław Beksiński – opowieść cieniem", „Bollwerk” 1935, „Nazywam się Czerwień", „Nie bajka leśna”, „Niesamowita słowiańszczyzna”, „Obrazy Szczecina. Szczecin w obrazach”, „Ostatnia droga Temeraire’a", „Siła korzeni jest w nas. Rzecz o Bogdanie Matławskim", „Skazany na Plakat”, 12. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wizualnej inSPIRACJE „Breathtaking”, 13 Muz w Szczecinie
, 14 02.2018, 1829, 1831, 1833, 1844, 1845, 1851, 2 ćwierć XIX wieku, 2003, 2009, 2020, abstrakcja, Adam Klein, Adam Marczyński, Adam Wajrak, Adolf Menzel, Adrian Ludwig Richter, Adrian Ludwig Richter (1803-1884), Adrian Ludwig Richter (1803–184), Adrian Zingg, Adrian Zingg (1734–1816), Adrianna Jędrzejczak, aerograf, afisz, Agata Mazuś, Agata Wolniewicz, Agata Zbylut, Agnieszka Masztalerz, Akademia Sztuki w Szczecinie, akryl, Akt, Akwaforta, akwaforta barwna, akwaforta kolorowana, akwaforta na papierze, akwarela, akwatinta, Albert Henry Payne, album „Leszek Żebrowski – skazany na plakat”, album skazany na plakat, Aleksandra Gisges-Dalecka, Aleksandra Jadczuk, Alembic Cache Passes (Time-snark), Alina Polak-Kalwaryjska, alkid, Alpejski szczyt (1935), Analog Recovery 1984, André Malraux, Andrzej Adam Sadowski, Andrzej Błażejczyk, Andrzej Foryś, Andrzej Tomczak, Andrzej Wróblewski, Andrzej Zwierzchowski, Aneta Grzeszykowska Selfie, Anna Domaradzka, Anna Kolmer z Polskiego Radia Szczecin, Anna Niemiec, Anna Paszkiewicz, Anna Paszkiewicz Macierzyństwo, Anna Wojsznis, Anton Graff (1736–1813), antropomorfizacja, Antykwariat Marek Wyłupek, Archiwum Państwowe w Szczecinie, Arthur Tesmmers?, Artur Żmijewski, artykuły, artyści, artysta, Artysta szkicujący w karczmie, Artysta wraz kolegą rozmawia przed wiejską gospodą, asamblaż, ASP Katowice, ASP ŁÓDŹ, August Krasicki, August Ludwig Most, aukcja charytatywna, Aurora Lubos, autentyczność pochodzenia, Autoportret artysty siedzącego i rysującego, Autoportret Ludwiga Mosta, Autoportret z profilu, Autor anonimowy, autorstwo, awers, Barbara Bałakirew, Barbara Warzeńska, Bartłomiej Otocki Bez tytułu, Barwne komstelacje świata, Batik miodowy na gorąco, Bawarscy chłopi podczas pielgrzymki do Maria-Culm, Bela Komoszyńska, benefis Profesora Andrzeja, Berlin, Bernardo Bellotto zwany Canaletto, Biblioteka Państwowa Pruskiego Dziedzictwa Kultury w Berlinie, blejtram, Bogdan Bombolewski, Bogna Jarzemska-Misztalska, Bożena Galant, Bożena Mozolewska, Bożena Wniarska, Brama do zamku Hohnstein, Bronisław Kierzkowski, Brzeg morza 1855, budzą się demony, Carl Blechen, Carl Friedrich August Kotzsch, Carl Friedrich Wilhelm Klose, Carl Gottlieb Peschel (1798-1879), Caspar David Friedrich, Caspar David Friedrich (1744–1840), cena końcowa, cena wylicytowana, cena wywoławcza, ceramika, Chłopi z okolic Chebu dekorują dom na Boże Ciało, Chłopiec klęczący tyłem na krześle, Chłopskie domy w Diessen, Christian Adolf Eltzner, Christian Ernst Stölzel, Christian Gottfried Morasch (1749–1813), Christian Gottlob Hammer, collage, COVID - 19. Weryfikacja, cykl "Przed premierą", cykl "Święto polifonii", Cyprian Nocoń, Czas ucieka, Czeska karczma, Dama z Gronostajem, Danuta Korczyńska-Chudzicka (1950) Wirujący derwisze, Danuta Strzelbicka-Mazuś, Dariusz Aniołkowski, Das romantische Gebirge. Auf alten Wegen durch die Sächsische Schweiz, Das romantische Gebirge. Auf alten Wegen durch die Sächsische Schweiz (Romantyczne góry. Dawnymi szlakami przez Saską Szwajcarię), Der historische Malerweg. Die Entdeckung der Sächsischen Schweiz im 18./19. Jahrhundert, Desa Unicum, dibond, dokument filmowy, Dom Aukcyjny Rempex, Domek Grabarza, Domy wiejskie i studnia, Dorota Kozak, doświadczać miasta, dr Agata Zbylut, dr Aleksandra Jadczuk, dr Ewa Gwiazdowska, dr hab. prof. US Bogdan Matławski, dr Justyna Machnicka, dr Marlena Lenart, Dr Paweł Kula, dr Sylwia Godowska, dr Szymon Piotr Kubiak, dr Wojciech Łopuch, dr Zygmunt Niedźwiedź, Drawno, Droit de suite, druk, druk płaski, druk sitowy, druk wklęsły, druk wypukły, drzeworyt, Duża chałupa ryglowa w Dreźnie-Loschwitz, Dwoje dzieci przy stole, dyr Lucjan Bąbolewski, Edmund Gomolicki, Eduard Leonhardi (1828-1905), edukacja kulturalna, Edward Dwurnik, Edward Hartwig, Ela Blanka, Elżbieta Blicharska, emalia, emalia na metalu, Emanuel Messer, Emotion Loader, environment, Ernest Ferdinand Oehme (1797 – 1855), Ernst Fries, Eryk von Zedtwitz, Eugen Dekkert, Eugen Dekkert (1865 Szczecin – 1956 Garmisch-Partenkirchen), Eugen Dekkert. Zum 70. Geburtstag des Stettiner Malers, Ewa Łyczywek-Pałka, fakturalność, falsyfikat, Festiwal Tkaniny 2019, Festiwal Współczesnej Kultury Ludowej, Filcowanie wełny na mokro, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, filharmonia w Szczecinie, film o Andrzeju Tomczaku, folklor na Pomorzu Zachodnim, Fonderia Venturi Arte w Bolonii, Fontanna z 1732 roku na tle zabudowy Rossmarkt, fot. Grzegorz Solecki & Arkadiusz Piętak, foto Mateusz Piestrak, fotografia, fotografia barwna, fotografia czarno-biała, fotografia subiektywna, Franciszka Themerson, Frank Richter, Františkovy Lazne, Franz Theodor Schütt, Friedrich August Scheureck, Friedrich August Schmidt według rysunku Johanna Christiana Clausena Dahla, Fritz Johannes Modrow, Fritz Modrow, frottage, Fruit of the lump, Gabi Kulka, Galeria Kapitańska, galeria Kierat w Szczecinie, galeria Poziom 4., galeria Poziom 4. Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Galeria R+, Galeria ZPAP Kierat I w Szczecinie, Gary Stewart, Gdańsk, Gdy rozum śpi, Georg Braun, Gerd-Helge Vogel, GIF, gipsoryt, gmach Akademii Leśnej, Górskie schronisko, Góry Bukowe 1970, Gospoda na Bastei, grafika, grafika artystyczna, grafika użytkowa, grafika warsztatowa, grawer Reinhard Krüger, Grażyna Harmacińska-Nyczka, Grażyna Pasterska-Napadło, Greifswald, Grupa Tkacka Wątek, Grzegorz Szponar, gwasz, Halina Błachnio, Handlarka ryb, Handlarz świń, Handlarze ryb, Hanna Jung, Hanna Kaszewska, Hans Christian Andersen (1805–1875), Hans Georg Gadamer, Hans Hartig, Hans Hollaus, Heinrich von Kleist (1777–1811), Helena Kwiatkowska, Henry Winkles, Henryk Cześnik, Henryk Stażewski, I Biennale Plakatu Ekologicznego, ID1 Studio, ilustracja, ilustracja do dzieła Knuta Hamsuna Rosa, impast, INKU Szczeciński Inkubator Kultury, instalacja, Instytut Sztuk Pięknych Akademii im. J. Długosza w Częstochowie, inwestowanie w sztukę, Iwona Gacparska, Izabela Kita, Jacek "Budyń" Szymkiewicz, Jacek Cypryjański, Jacek Malczewski, Jacek Yerka, Jakub Lewiński, Jan Bujnowski, Jan Lebenstein, jan Powicki, Jan Tarasin, Jarosław Eysymont, Jedzący chłopiec, Jerzy Brzozowski (1928–2005) Pejzaż w owalu /, Jerzy Duda-Gracz, Jerzy Nowosielski, Jerzy Tchórzewski, Joann Bartosik, Joanna Mieszko, Johann Christian Hasche (1744–1827), Johann Gottlob Samuel Stamm (1767–1814), Johann Gottlob Schumann według rysunku Johanna G. Jentzscha, Johann Philipp Veith (1768–1837), Jon Rafman, Joseph Mallord William Turner, Józef Rivoli, Julius (Julo) Levin, Julius Friedrich Ludwig Runge, Juliusz Windorbski, Kalejdoskop zdarzeń, Kaleka o kulach, Kamień Pomorski, kamienioryt, Kamienna Brama w Uttewalder Grund, Kanapa pod Bastei, Karczma, Karl Friedrich Schinkel, karta 4, karta 49, Kasia Zimnoch, katalog dzieł Mosta, Katarzyna Słuchocka, Kazimierz Mikulski, Klub Kolekcjonerów, Klub Storrady, Klubu Kolekcjonerów, Kobieta modląca się na klęczkach, Kobieta siedząca bokiem w prawo, Kobieta z dzieckiem w ramionach, kolaż, Kolej koło Schandau, Kolekcja Czartoryskich, kolekcja Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, kolekcjoner, kolografia, Königssee, Konrad Juściński, kontrasty kolorystyczne, kopia, kopia według Ludwiga Mosta, kreda, Kreuth Niemcy, Królewski Młyn w Plauensche Grund, Królewski pałac w Weesenstein, krosno, Kryspin Pawlicz, Krystyna Pohl, Krzysztof Gogol, Krzysztof Majorek, Krzysztof Pruszkowski, Krzysztof Ślachciak, Krzysztof Soroka, Krzysztof Zlewski, książka, Książnica Pomorska, Książnica Pomorska w Szczecinie, kultura, kulturalne dziedzictwo, Kunstverein für Pommern, kurator Szymon Piotr Kubiak, Kurator wystawy Jolanta Gramczyńska, Kuratorka wystawy "Malczewscy. Figura syna" dr Beata M. Wolska, kwestionariusz artysty, Kwestionariusz Prousta, lawowanie tuszem, Lelum 1963, Lena Chmielnik, Lena Wicherkiewicz, Leon Tarasewicz, Leonardo da Vinci, Leonia Chmielnik, Leonia Chmielnik (1941) Anna Paszkiewicz (1940) Bogusław X i Anna Jagiellonka, Leonia Chmielnik Dziewczyna w długiej sukni, lex et artis, licytacja telefoniczna, linoryt, litografia, litografia na papierze, litografia piórem, Loschwitz XIX/XX, Ludwig Manzel, Ludwig Most, Ludwig Most Dom pod dębami na wyspie Wolin 1847 olej na płótnie własność prywatna, Ludwig Most i Theodor Oehlmann, Ludwig Most Matczyne szczęście, Ludwig Most Rysownik podczas pracy, Ludwig Richter, Lump (Piotr Pauk) i jego murale, Maciej Szczawiński, Magdalena Abakanowicz, Magdalena Barczyk-Kurus, Magdalena Lewoc, Magdalena Soboń, malarstwo, malarstwo abstrakcyjne, malarstwo akrylowe, Malarstwo dr Aleksandry Jadczuk, malarstwo olejne, malarstwo temperowe, Malarz siedzący przy oknie, Malarze w gospodzie, Małgorzata Bartosik, Marek Wyłupek, Margaret Wossidlo, Margarete Wosidllo, Maria Łopuch, Maria Radomska-Tomczuk, Marian Bogusz, Marian Nyczka, Marian Nyczka (1925–1986) W porcie III, Marianowo, Marika, Marlborough Gallery, Marlena Lenart, Marta Kurzyńska, Martin Derbyshire, Martin Pechan, Marzena Borkowska, Matczyne szczęście, Matka z dzieckiem, Mężczyzna w płaszczu przy drzwiach, Mężczyzna z dziecięcą trumienką, mezzotinta, Miasto i zamek Hohnstein, MIASTOCHODZIK, Michael Koppe, Michał "Bunio" Skrok, Michał Kowalonek, miedzioryt, Międzynarodowy Festiwal Orkiestr Dętych, Międzynarodowy Plener Artystyczny w Marianowie, Miejsca. Rekonstrukcja IV. Galeria 4.Poziom, Miejscowość w dolinie, miejski pejzaż, miłość, Miłośników Malarstwa i Sztuki Dawnej w Szczecinie, Mirosław Bałka, Misia Furtak, Mittenwald (1935), młodzi artyści, Młodzieńczy portret malarza, Młyn nad górską rzeczką, MN w Szczecinie, Modląca się dziewczynka, Modląca się kobieta, Modlący się chłopiec, Modlący się mężczyzna z kapeluszem, Monika Sosnowska, Monitorowanie24, monotypia, most zwany Hegereiterbrücke, mozaika na elewacji kina Kosmos, Mr Lump, mural, Muzeum Narodowe Szczecin, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Muzeum Sztuki Współczesnej Kiasma, muzyka, Nad Odrą (Próżniak), Natalia Przybysz i Paulina Przybysz, Natalia Sikora, Natalia Wąsik, nie datowany, Niedzielna wycieczka w ogrodzie gospody, Niedzielny spacer, Nostizsche Gallerie, Nowe brzmienie big beatu, Nowy Jork, Nowy Młyn w Plauensche Grund, Obecność, obraz, OBRAZOWNIA Joanna Woźna, obrazy dr Aleksandry Jadczuk, Oczekująca, odwrocie, Off Marina, Ogród tawerny, Ojciec tańczący z synkiem, około 1800, Olaf Deriglasoff, olej, olej na papierze, olej na płótnie, Olga Iwaszkiewicz, oliwkowy papier, ołówek, ołówek na papierze welinowym, Open Heart Warrior, Opisy warsztatów, Opo-wieści o sztuce, ortret siedzącego Michaela Koppe, Ostatnia ryba, Oswald Gette, Otto Lang-Wollina, Otto Lange-Wollin, Otto Tarnogrocki, Pałac Leszczyca-Sumińskiego, Panorama Alp, Panorama doliny Łaby w okolicy Bad Schandau w stronę południową, Panorama portu i miasta od północy, panorama Szczecina, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, papier welinowy, Park gen. W. Andersa w Szczecinie, pastele, Pasterki alpejskie, Patchworkowe sztuczki, Paul Holz, Paulina Ratajczak, Paweł Althamer, Paweł Kleszczewski, Pęd winorośli, pejzaż, Pejzaż w świetle księżyca 1869, Pejzaż z drzewem i skałami koło Loschwitz, Perspektywa Kleine Domstrasse (obecnie ul. Mariacka) w stronę kościoła św. Jakuba, Perspektywa Kleine Domstrasse (obecnie ul. Mariacka) w stronę kościoła św. Jakubam, Peter Paul Most, pióro, Piotr Bałakirew, Piotr Lengiewicz, Piotr Pauka, Piotr Uklański, Piotr Zioła, plakat, Plakat Aleksandry Zaborowskiej, Plakat I Biennale Plakatu Ekologicznego, Plakat Magdaleny Tyczki, Plakat Marceliny Rydelek, plalkat, plastyka szczecińska, Plastyka szczecińska 1945–2020, Plauensche Grund koło Drezna, Plaża w Ahlbecku 28.07.1868, Plaża w Heiligendamm, podmalówka, podobrazie, podpis, podpis artysty, Podróżnicy po Saskiej Szwajcarii w łodzi naprzeciw Schandau, Podsłuchiwana randka, Podstawy haftu krzyżykowego, Podwórko przy ul. Piotra Ściegiennego, Polelum 1962., polska piosenka, polska sztuka współczesna, polskie malarstwo współczesne, Pommersches Landesmuseum, Pommersches Landesmuseum w Greifswaldzie, pomnik Braterstwa Broni Żołnierzy Polskich i Radzieckich, Pomorski artysta biedermeieru, Pomorski artysta epoki biedermeieru., Pomorskie Muzeum Krajowe w Greifswaldzie, Pomorskie Stowarzyszenie Sztuki (Kunstverein für Pommern), Port IV, portret Fanny Beer, Portret malarza w futrze, Portret Martina Richtera, Portret matki, Portret rodzinny, Portret stojącego Michaela Koppe, posłuszeństwo, poster, Pötschke według Ludwiga Mosta, Powroźnicy przy pracy, Prace Doroty Piechocińskiej, Prace Grzegorza Myćki, Prace Joanny Bartosik, Prace Łukasza Drzycimskiego, Prace Oli Szmidy z instrukcją odbioru, Prace Olka Pujszo, Prace Poli Augustynowicz, pracownia Projektowanie Wydawnictw i Publikacji na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie, Prasłowianka I, Prasłowianka II, prawo i sztuka, prezes DESA Unicum, Prof. Leszek Żebrowski, prof. W. Lubos, Profesor Andrzej Tomczak, projekt stypendialny ufundowany w 2018 przez Miasto Szczecin, Promenada około 1850 roku, Przełęcz Lueg koło Salzburga, Przestrzenie, PŻM, Rachel Rossin’ 87 (USA), Rafał Malczewski, recenzja filmu, reprodukcja w: Otto Holtze, rerwers, Restauracja na Bastei, reż. Marek Osajda, Rodzina na spacerze, Rodzina rybacka na plaży, Roman Opałka, Rybak i jego żona przy pracy przed domem, Rybak z profilu, rycina reprodukcyjna, rysunek, rysunek ołówkiem, rysunek piórem i pędzlem, rysunek w szkicowniku nr 6, rysunek w szkicowniku nr II, rysunek węglem, Ryszard Kiełtyka, rzeźba, rzeźba J. Czekanowskiego, rzeźbiarz, rzeźby drewniane, rzeźby granitowe, SalonSztuki.net, Saska karczma z kręgielnią, scena rodzajowa, Scena w karczmie, Sceny z życia rybaków, sepia, serigrafia, sitodruk, Siusiający wałach, Skały Bastei koło Rathen, Skubas, Ślubuję ci wierność, Sławomir Lewiński mozaika w holu Dworca Głównego, Sławomir Lewiński., słup Szymon, Słupca, Smart Metering, Smocking czyli manipulowanie tkaniną, solarigrafia, Sonia Wojtysek, Sprzęt rybacki 28.07.1850, Städtische Sammlung Freital, staloryt, Stanisław Biżek, Stanisław Fijałkowski, Stanisława Dobrzeniecka-Żyłkowska, Statki w porcie – nabrzeże załadunkowe, Stefan Gierowski, Stefan Themerson, Stowarzyszenia Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie, Stowarzyszenie Media Dizajn, Stowarzyszenie na rzecz wzbogacania i rozwoju życia kulturalno - społecznego  Szczecin, street art, studium, Studium do obrazu Matka z dzieckiem, Studium gościa siedzącego za stołem, Studium kelnera, studium ołówkiem na papierze, studium postaci do obrazu Wieczorna modlitwa czeskich chłopów, Studium studenta, światłocień, sygnatura, sygnatura Mosta, sygnowanie, Sylwia Zawiślak, szary papier czerpany, Szczecin, Szczecin 15.06.2016, Szczecin 2020, Szczecin. Widok z Wałów Chrobrego, Szczeciner, Szczecińska Agencja Artystyczna, szczecińskie Muzeum Miejskie(Stadtmuseum), szkic do kompozycji Kolegium prasowe, Szkice do portretu Michela Labarziena, Szkice głów męskich, Szkicownik 1, Szkicownik nr VI, szkicowniki Mosta, szkło, sztuka, sztuka dawna, sztuka wideo, sztuka współczesna, Tadeusz Kantor, Tadeusz Rolke, technika własna, teki studiów Ludwiga Mosta, tempera, Teresa Pągowska, Teresa Wurtinger z Witkowic, Tharandt, Theodor Gerhard, Tkanina 3D, Tomasz Lazar Sea of Trees, Tomasz Rzeszutek, Tomasz Wojtysek, Tomek Wotysek, Towarzystwo Miłośników Muzeum Narodowego w Szczecinie, Trafostacja Sztuki, Tragarz mleka Feitus Landthaler, trzy różne sposoby licytowania, tusz, Twierdza Königstein z widokiem na Lilienstein, twórca, tworzę się, Tymon Tymański, Tymoteusz Lekler, Tyrolska scena rodzinna, ugier, Urodziny dziadka, video art, Vintage art, W Dinkelsbühl, wadium, Walking Figures, Walkowska Wydawnictwo, Warszawska Orkiestra Rozrywkowa im. Igora Krenza, warsztaty, Watzmann, Wąwóz w okolicy Loschwitz z widokiem na Łabę 1833, według obrazu Ludwiga Mosta, węgiel, Wejście do Plauensche Grund podczas pomiaru rzeki Weisseritz, Werner Liersch, wernisaż, wernisaż "Święto polifonii" w szczecinie, Wernisaż Kolektywu ILU NAS JEST 1.501.2020 w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Weronika Raczyńska, wg obrazu Jana Steena, wideo, wideo art, Widok Bad Schandau, Widok hotelu Scholastyka nad Achensee, Widok krajobrazu z kościołem, Widok miasteczka Hohnstein, Widok mostu Bastei z drogi do Wehlgrund, Widok na dolinę Łaby 1863, Widok od ul. Sołtysiej, Widok Rossmarkt (obecnie pl. Orła Białego), Widok skał Bastei od strony gór, Widok Szczecina z lotu ptaka od wschodu, Widok Szczecina z lotu ptaka od zachodu, Wieczór na bałtyckiej plaży 1845?, Wieczór na bałtyckiej plaży 1879, Wietrzny nastrój pod Alpami (1930), wieża widokowa katedry w Szczecinie, Wilhelm Bormes (1887–1958), Wilhelm Sasnal, wirtualna prezentacja obrazów „De Profundis – Beksiński VR”, Witold Maćków, Witraż z tkaniny, Włodzimierz Pawlak, Wnętrze chaty rybackiej, Wojciech Ciesielski, Wojciech Fangor, Wojtek Go, Wspomnienie z Kreuth, Wydział Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie, wykłady z zakresu historii sztuki, wykonywanie kwiatów z filcowanej wełny, wystawa, wystawa „ NICEZCZS”, wystawa Kobieta i pejzaż, wystawa SZCZ NICE, Wystawa sztuki w wieży Gocławskiej w Szczecinie, wywiady, XXVI Aukcja Wielkie Serce Kraków 2017, XXVII Aukcja Wielkiego Serca, Z Kolekcji Grażyny i Jacka Łozowskich („Wielość porządków. Od Cybisa do Strzemińskiego”), Żabnica, Zachęta Sztuki Współczesnej, Zagórów, Zakończona gra o zwolnienie z zapłaty, zakup z limitem ceny, Zamek Hohnstein, Zamek Książąt Pomorskich, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Zarys grzbietu Rudaw, zdjęcia Dariusza Aniołkowskiego, zdjęcia i montaż Bartosz Jurgiewicz, zdjęcie archiwalne w MNS, Zdzisław Beksiński, Zenon Owczarek, złoty podział, złoty prostokąt, Zofia Zdun-Matraszek., żółta ochra, Zomm na Szczecin II, Zoom na Szczecin. Punkty Widzenia, Zoom na Szczecina. Punkty Widzenia, ZPAF O/Szczecin, ZPAP, ZPAP O/ Szczecin, ZUT-u w Szczecinie
+Więcej
Trwa ładowanie